Killer Be Killed - Killer Be Killed

6.8.2014 | Autor: Tomáš Babůrek

Nuclear Blast Records (45:49)
Od takzvaných superkapel si obvykle držím odstup. Mám totiž pocit, že mnoho kohoutů na jednom dvorku může být spíše ke škodě, než k užitku. Stejně tak tomu bylo i s Killer Be Killed. Kapela se skládá z Maxe Cavalery (Soulfly, Sepultura), Grega Puciata (The Dillinger Escape Plan), Troye Sanderse (Mastodon) a Davea Elitche (The Mars Volta). Obával jsem se, že se skladby ponesou v Cavalerově typickém groove metalovém duchu, jako je tomu u všech jeho projektů, a že ostatní muzikanti budou v sestavě spíše na okrasu. Nemohl jsem se zmýlit víc.

Album otevírá skladba Wings Of Feather And Wax, jež se stala díky svým chytlavým zpěvům právoplatně úvodním singlem. Po této skladbě už je posluchači jasné, co jej čeká – přímočarý metalový nářez bez zbytečných technických vyhrávek. Jednoznačný hitový potenciál má zběsile rychlá skladba Curb Crusher - popěvky Maxe Cavalery „crush your demons“ vám budou znít v hlavě ještě dlouho. Zpěvy Troye Sanderse zde navíc vzdáleně připomínají Fear Factory v dobách, kdy tato kapela byla na svém vrcholu.

Baskytarové intro skladby Save The Robots zase připomíná legendární Tool. Ve skladbě Snakes of Jehovah vyniká svými typicky excentrickými vokály Greg Puciato, ty jsou postaveny do kontrastu k Sandersovu melancholicky-psychedelickému zpěvu. Za vrchol alba považuji píseň Twelve Labours, její dynamičnost, melodičnost, ale zároveň i zběsilost přestavuje ideální množství všech těchto elementů.

Vzhledem k časovému vytížení zmíněných hudebníků deska vznikala tři roky. Na albu však všichni členové kapely pracovali společně ve studiu, nikoliv samostatně na svých laptopech během turné. Vzájemný kontakt mezi muzikanty je určitě jedním z klíčových prvků, proč skladby tak dobře fungují. Jistě, můžeme zcela jednoduše vysledovat Cavalerův typický rukopis v jednotlivých skladbách a některé přechody mezi jejich částmi jsou sice křečovité, ale ve výsledku to albu nijak neškodí.

Killer Be Killed stvořili výbornou přímočarou nahrávku plnou chytlavých zpěvavých linek a hutných riffů. Pokud jste byli skeptičtí stejně jako já, neváhejte a dejte se do poslechu.

Zlatý hřeb: Wings of Feather and Wax, Snakes of Jehovah, Twelve Labors
Zní to jako: mix metalových prvků posledních deseti let s notnou dávkou současného metalu