Deep Purple - Now What?!

4.8.2013 | Autor: Michal Husák

Ear Music/Mystic (60:04)
I když si dali taky solidně na čas (konkrétně uplynulo od předchozí řadovky Rapture of the Deep sedm a půl roku), přece jen není nová deska Deep Purple z hlediska očekávání a ohlasu až taková událost, jako když se po nekonečných průtazích rozhoupali Black Sabbath nebo třeba Van Halen či Aerosmith. Jenže o to je Now What?! vydařenější.

Ostatně Deep Purple coby kontinuálně fungující těleso s nepřerušeným vnitřním životem a kreativitou jsou jiný případ... Vyvážená, celistvá, ale přitom variabilní nahrávka uměřeně kombinuje všechny typické polohy kapely bez náznaků unavené rutiny - ačkoliv, pravda, vyložené divočárny jako z dob zlaté hardrockové éry už ve velké míře ustoupily zkušené uvážlivosti a prožitku. Ale to přece bylo už dávno. Nahrávalo se v Nashvillu, ne však proto, aby novinka nasládla příchutí country. Pětice však tolik stála o produkční služby Boba Ezrina, takže se hora vydala k Mohamedovi. A výsledný zvuk ukazuje, že šlo o dobrou volbu.

Mezi pamětníky lze zaslechnout komentáře, že je deska příliš dlouhá a kompozičně trochu těžkopádná. Že bez Lorda a hlavně Blackmora už to nikdy nebude ono. Že bez Ritchieho je v kapele lidská pohoda, ale chybí skutečný oheň a geniální nápady...Jenže osud zkrátka směřoval jinak, na druhé straně o lecčems vypovídá i to, jakou nevkusnou bídu Blackmore už tolik let drhne se svou Candice... A upřímně řečeno - Now What?! je dost možná nejpovedenější album Deep Purple od Perfect Strangers.

Zlatý hřeb: A Simple Song
Zní to jako: typičtí Deep Purple ve velmi slušné náladě

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Deep-Purple-Now-What~04~srpen~2013/