ostatníDeep Purple na zámku aneb perfektně zvládnutá show

6.8.2013 | Autor: Jan Simandl | sekce: živě
Deep Purple ve Slavkově u Brna: reportáž | fotogalerie

Deep Purple už vystoupili v Česku mnohokrát, ale zatímco obvykle hráli většinou po halách a stadionech, pro zastávku na turné k nové desce Now What?! si anglické legendy vybraly prostory malebného parku slavkovského zámku. Nedělní počasí bohužel hudbě nepřálo a vystoupení museli organizátoři o den posunout. Naše reportáž krátce shrne kromě pondělního večera i nedělní předkapely.

Role úplně prvních účinkujících celého programu připadla mladé formaci Lidopop a kapela se s vedrem i relativním nezájmem popasovala slušně. Výborný dojem zanechal Tom Jegr & Gang, šťavnatý blues-rock byl k Deep Purple to pravé. Progres 2 zněli rovněž dobře, ale po několika skladbách byli organizátorem přerušeni. Varování, že se blíží prudká bouřka, zprvu nikdo moc vážně nebral.

Teprve urychlené úpravy pódia a narůstající mračna přiměly diváky, aby částečně opustili rizikový prostor kolem konstrukce a ustoupili. Slibovaná bouřka se bohužel Slavkovu nevyhnula a po hodině a půl vydatného lijáku organizátor oznámil, co už stejně každý tušil: nedělní koncert se ruší a přesouvá na pondělí. Tisíce fanoušků, brodící se bahnem k východu, odjížděly zklamaně domů.

Pondělní počasí naproti tomu vyšlo skvěle. Park se v noci sice změnil v jednu velkou kaluž, ale přes den vyschl do původní podoby a po blátivém marastu nezbylo večer ani stopy. O předkapele se není třeba podrobně vyjadřovat, protože Zadáci se svým vodáckým country patřili spíš někam do kempu k řece. Škoda, čest předskakovat Deep Purple mohla připadnout někomu zajímavějšímu.

Deep Purple nastoupili bez zbytečných okolků na pódium krátce po osmé večerní a celý koncert odstartovali nesmrtelným hitem Highway Star. S od počátku výtečným zvukem za zády potom tahali z klobouku jednu slavnou skladbu za druhou, nechyběla ani Lazy či Strange Kind of Woman. Zpěvák Ian Gillan byl zpočátku ve vyšších polohách trochu nejistý (a ve zmíněné Highway Star se nejvyšším pasážím cíleně vyhýbal), ale velmi rychle se zahřál na provozní teplotu a poté zpíval slušně. Nicméně věk už je na hlase znát. Zbytek kapely podal výborný výkon, za povšimnutí stál zejména varhaník Don Airey, který hrál opravdu excelentně a střihl si i kousek Vltavy.

Škoda, že perfektně rozběhnutý večer neustále brzdilo postupné sólování všech muzikantů, protože ač nebylo špatné, koncertu citelně ubíralo na energii a také na čase. Raději bych slyšel několik skladeb navíc, než klávesové preludování stokrát jinak. Podobné to bylo i natahováním skladeb pomocí dlouhých vyhrávek, z drahocenného času ukrojila každá taková legrace pořádný kus.

Po zmíněné Vltavě odpálil Don Airey slavný riff Perfect Strangers, diváci se trochu probudili a v druhé polovině večera už byli aktivnější. Na konec setu si Deep Purple nechali bouřlivě vítanou skladbu Smoke on the Water, přidávali Black Night a Hush, naopak překvapivě nezazněla svižná Burn. S úderem desáté hodiny odložili Deep Purple nástroje a opustili pódium.

Deep Purple se předvedli v dobrém světle, kapela hrála uvolněně, s dobrou náladou a bez chyb. Naštěstí se neopakoval nedávný zvukařský trapas v podání Iron Maiden, takže diváci si mohli hudbu dokonale vychutnat. Zkrátka, kdo Deep Purple ve Slavkově navštívil, neudělal chybu.

Deep Purple, Slavkov u Brna - zámecký areál, 5. 8. 13
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/zive/Deep-Purple-na-zamku-aneb-perfektne-zvladnuta-show~06~srpen~2013/