E!E: Furt živjE!E / Rockfest Březnice 2010 (DVD)

21.6.2011 | Autor: Petr Korál

EE Records (73 min. + bonus)
Koncerty „Éček“ mají většinou – pokud to vysloveně nepřeženou s alkoholickým dopingem – obrovské kouzlo, ale je přenosné i na profesionální audiovizuální záznam? Navíc v reálném okamžiku, pohlceni energií valící se z pódia a vzájemnou interakcí mezi kapelou a publikem, muzikantům odpustíte různé instrumentální „přehmaty“ a intonanční rozvolněnost – ovšem dá se to pak poslouchat v klidu domova? S takovými základními obavami jsem přistupoval k živému DVD populárních příbramských punkýšů. A následně zůstal příjemně překvapen.
Ne že by E!E vloni v Březnici zahráli zcela bez chyb, avšak zjevně měli jeden z těch lepších dnů. A co je podstatnější, ze zvukově i obrazově velice kvalitně sejmutého živáku je zřetelně cítit, jak se skupina baví a jak si to užívají i jejich fanoušci. Co chtít víc?
Snad dobře zvolený repertoár, logicky s důrazem na staré a ještě starší pecky. A o to se u E!E nemusíte obávat – tady zvládli během svého vystoupení takřka neuvěřitelných sedmadvacet písniček, mezi nimiž nechybí snad ani jedna jejich zásadnější hitovka (a že už jich za toho skoro čtvrtstoletí existence mají požehnaně!). Anebo nějaký zajímavý bonus? Ani v tomto směru téměř není co vytknout, protože E!E v unplugged verzi u nich doma v Příbrami zažilo jen pár nejvěrnějších. Želet lze tudíž možná jen toho, že z tohoto ojedinělého koncertu se tu objevují pouze čtyři kousky.

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/EE-Furt-zivjEE-Rockfest-Breznice-2010-DVD~21~cerven~2011/