Timber Timbre: Timber Timbre

7.1.2010 | Autor: Michaela Kučová

Arts & Crafts (37:06)
Taylor Kirk vyrástol v kanadských lesoch, no nestal sa ani hokejistom, ani drevorubačom. Po študentskom koketovaní s rockom vytvoril vlastný projekt Timber Timbre. Prvé slovo je výstižne spojené s gitarou, druhé so sekaním stromov. Sám nezávisle vydal dva albumy, no tento rok narušil svoju zvyčajnú samotu chlapca z hôr a spojil sa s vydavateľstvom a dokonca aj prizval niekoľko spoluhráčov. Rovnomenný album Timber Timbre je hudba, na ktorú si nezatancujete. Budete sa však očarene kývať v rytme. Je to album, ktorému musíte venovať čas, nevydá svoju krásu hneď na prvé počutie. Otvorenými ušami vás Taylor zavedie do svojho fascinujúceho sveta. Ako Krysár vás hypnotizujúcim spevom ukolíše presne tam, kde vás chce mať a kde vám bude dobre.

Timber Timbre sa totiž celkom ne-in a ne-cool vracajú k pražánru – blues. Vášeň pre korene americkej hudby je jasne počuteľná a hmatateľná. Vo feelingu, aj vo využití takých nekonvenčných nástrojov ako organ či ústna harmonika. Od počúvania Rolling Stones, Led Zeppelin a The Animals sa Taylor prepracoval k vlastnej forme blues pre toto tisícročie. Kritikmi je často porovnávaný s Tomom Waitsom či Devendrom Banhartom. Istá podobnosť tu je, čo ho však podľa vlastných slov od nich odlišuje je nedostatok persóny, image, ktorý pri vyššie spomínaných niekedy až prebíja ich vynikajúcu hudobnú tvorbu.

U Timber Timbre je to len o hudbe. Nenápadný chalan v mikine má stále strach z vystupovania. Ten, spolu so všetkými ostatnými ľudskými strachmi, sa snaží prekonávať cez svoje piesne. Morbídnymi príbehmi na pozadí pokojnej melódie maskuje vlastnú zraniteľnosť. Všetky tie zvláštne songy sú vlastne o láske, len znejú trochu drsnejšie, než konvenčné love songy. O to výraznejšie pôsobia, temné obrázky rozprestreté na jemnej až tichej hudbe. Surové, uchvacujúce piesne evokujú vlastné príbehy poslucháča. Ako sa dočítate kdesi na internete – dokonalá búrka tichej intenzity. V tomto tak často umelo presladenom čase vám tieto jednoduché a silné piesne vyrovnajú duševnú hladinu.

Zlatý klinec: Lay Down in the Tall Grass
Znie to ako: depresívny Devendra Banhart

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Timber-Timbre-Timber-Timbre~07~leden~2010/