Kesha: Animal

23.2.2010 | Autor: Roman Jireš

Sony Music (49:57)
V záplavě více či méně známých a více či méně zajímavých interpretek současného popu se letos třiadvacetiletá Kesha Rose Sebert (Ke$ha) z Los Angeles neztratí. Dcera zpěvačky a skladatelky Pebe Sebert přitom nedělá nic tak moc odlišného od svých konkurentek, ani není její produkce o tolik originálnější nebo lepší. Ale co jí rozhodně neschází, je určitá osobitost. Seběvědomý až ironický, nebo také vstřícný až podbízivý debut zpěvačky, která údajně vyrůstala na kapelách jako Fugazi, Dinosaur Jr. a Beastie Boys, rozhodně stojí za pozornost.
Už debutový singl Tik Tok o loňských prázdninách boural hitparády hned v několika zemích a také další materiál na albu Animal je trochu chladnou eletronickou taneční muzikou, směsí rapu, punku, diska i popu ve stylu Spice Girls. Už předtím si křehká kráska dokázala trpělivě budovat svou pozici - v písni Britney Spears Lace and Leather zpívá druhý hlas, objevila se v klipu Katy Perry I Kissed a Girl, spolupracovala s borci jako Flo Rida a Dr. Luke nebo partičkou 3OH!3, která poté hostuje na jejím debutu ve skladbě Blah Blah Blah. Na albu Animal, kterému se v prodejích v USA poměrně daří, znějí zajímavé trubky a la Kryštof (Backstabber) i zaměnitelná vata (Hungover). Její trochu ječivý hlas není ve všech polohách zcela příjemný, ale na smetišti, kam podle kritiků patří oblečení Keshy, by tahle nahrávka skončit neměla.

Zlatý hřeb: Tik Tok, Backstabber
Zní to jako: osvěžující esence současného popu z televizního seriálu

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Kesha-Animal~23~unor~2010/