DEVEROVA CHYBA: Doforoty

2.1.2002 | Autor: Petr Korál

Free Dimension Records (49:24)
Nač mít kytaru, když to jde i bez ní? A jak! Ve studiu je sice dobré mít ji 'do foroty' (a v písni Mezi náma přišla k užitku), ale jinak táborská Deverova chyba naplnila svůj propagační slogan 'bass & drums & bass trio' takříkajíc do puntíku. Nepočítám v to k nahrávce jako bonus připojené starší demosnímky, v nichž můžete zaslechnout i cello původní členky Ivany Kubešové a klávesy hostujícího Tomáše Bílého (jinak člen spřízněných Waawe a C).

Dvě basy dělají divy. Skladby a jejich aranže jsou vymyšleny natolik precizně, že oba strunné nástroje spolu za podpory spolehlivých a účelných bubnů vedou kongeniální dialog, vzájemně 'diskutují', doplňují se i jako by soupeří, aniž by kterýkoliv měl ambice urvat si 'výhru' pro sebe - skutečným vítězem je kvalitní a originální muzika. Baskytary brilantně plní rytmickou, melodickou i harmonickou roli a chtě nechtěna sebe strhávají většinu pozornosti, byť třeba podivuhodné (české!) texty, prosycené zneklidňujícími metaforami a vůbec abstraktním způsobem vyjádření, za ni stojí jakbysmet a každopádně by si zasloužily otištění v bookletu.

Vůbec se nedivím, že Deverova chyba se nedávno vrátila z rozsáhlého západoevropského turné. Její hudba, balancující na střence mezi post hardcorem a alternativním rockem (lehce 'brněnského' ražení), je totiž mimořádný nářez a skutečně exportní záležitost!

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/DEVEROVA-CHYBADoforoty~02~leden~2002/