Beady Eye: Different Gear, Still Speeding

18.5.2011 | Autor: Ivan Ivanov

Sony Music (51:34)
Navzdory rozšířenému názoru, že to Oasis bez Noela Galaghera nezvládnou, zbytek kapely pod novým názvem Beady Eye svůj debut zmáknul s naprostým přehledem. Hlavně Liam Galagher společně s Gemem Archerem a Andym Bellem projevili tak nesporné skladatelské dovednosti, že jejich rozhodnutí pokračovat dál, se jeví jako naprosto legitimní. Beady Eye začínají přesně v bodu, kde skončili Oasis. Opět jde o neskrývanou fascinaci klasikou britského rocku 60. let a každou chvilku slyšíte motivy, co vám připomínají skladby Lennona či Jaggera s Richardsem. Jenže, jestli jste na tu brit-popovou hru přistoupili za Oasis, musíte ji přijmout i od Beady Eye. Ostatně ani oni se ničím netají. Důkaz? Třeba skladba s názvem Beatles and Stones. Podstatná je tady jiná věc. Přestože jde o snahu kopírovat hudební dědictví, Beady Eye se na Different Gear, Still Speeding prezentují takovým množstvím krásných melodií a zpěvných refrénů, jaké se v současně populární hudbě pohromadě jen tak nevidí. Pod skladbami For Anyone nebo Wigwam by klidně mohli být podepsáni Paul McCartney či Ringo Starr a to by byly teprve nějaké nominace na Grammy. Nejsou, ale v dnešní době hudebních recyklací všeho možného se na původnost nehraje a podstatný je dobrý hudební prožitek z desky. Ten Beady Eye na Different Gear, Still Speeding naservírovali překvapivě dobrý.

Zlatý hřeb: The Roller, Wigwam
Zní to jako: Oasis, Blur, Kasabian

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Beady-Eye-Different-Gear-Still-Speeding~18~kveten~2011/