AC/DC: Live At River Plate (DVD)

23.6.2011 | Autor: Ivan Ivanov

Sony Music (180 min.)
Tento záznam z triumfálního turné k poslední desce Black Ice, které zahrnovalo i vyprodaný pražský koncert v O2 Areně, lze hodnotit z několika hledisek: výkon kapely, atmosféra, která vládla, kvalita filmařské práce a její schopnost přetlumočit sugestivně divákovi před televizní obrazovkou za pomocí 32 kamer (?!) to, co se odehrávalo ve skutečnosti, atd. Všechny tyto složky v případě Live at River Plate si zaslouží maximální ocenění. Měl jsem možnost vidět toto velkolepé show s animací, nafukovacími figurínami a spoustou efektů naživo na jiném stadiónu a musím zkonstatovat, že jsem si ho z tohoto záznamu užil daleko víc. Důvod je prostý, takové davové šílenství, jaké vládne na stadionu klubu River Plate v Buenos Aires, se jen tak nevidí. Šedesát šest tisíc zfanatizováných argentinských fanoušků s proslulým jihoamerickým temperamentem a svítícími rohy na hlavě prožívajících hudbu AC/DC, to je podívaná sama pro sebe. Není divu, že obrazovka je většinu času rozdělená na dva, občas i na tři díly. Jeden záběr sleduje dění na pódiu a další oceán nahatých lidských těl, který poskakuje a zpívá texty slovo od slova. To se pak hraje a vydává energie, když jí kapela dostává v takovém množství od publika! Jediný nedostatek neuvěřitelně dobrého koncertu je nedostatečná komunikace s publikem ze strany Briana Johnsona. Jinak je to samá dokonalost. Doporučuji shlédnout i bonusovou část disku s dokumentem o devítidenním pobytu AC/DC v Argentině, taky hodně povedená záležitost, i když samotní členové AC/DC jsou na obrazovce jen pár vteřin.

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/ACDC-Live-At-River-Plate-DVD~23~cerven~2011/