ostatníCansei de Ser Sexy, Praha, 23. 11. 11

24.11.2011 | Autor: Milan Bachan | sekce: živě
CSS v Praze: reportáž >> fotogalerie

V stredu 23. novembra sa Praha konečne dočkala plnohodnotného setu brazílskych Cansei de Ser Sexy. Síce bohužiaľ už bez ich “šedej eminencie“ Adriana Cintra, teda osoby stojacej za väčšinou ich piesni. Ten kapelu opustil dva týždne pred týmto koncertom kvôli osobným rozporom. Na vystúpení štvorice Brazilčaniek, ktoré doplnili dvaja muži v pozadí pódia hrajúci na basu a bicie, to však poznať nebolo. Počas koncertu sa naplno zabávali a nakoniec sa im podarilo aj to, čo si na začiatku koncertu predsavzali – pripomenúť koncertom leto a party na pláži.

Rolu predskokana tentoraz promotéri zverili do rúk pražskej kapely LUS3. Bohužiaľ tú stihol rovnaký osud, s ktorým sa musia pasovať mnohé predkapely. Po energickom koncerte hlavného headlinera si pri odchode z koncertu človek len s ťažkosťou v pamäti vybavoval, kto a čo hral na začiatku tohto večierka. LUS3 nepomohli ani technici, keďže hlavne spev speváčky bol značne podzvučený. Chvíľami tak, že bol dokonca problém rozoznať akým jazykom vôbec spieva. Sympatickej snahe o správne naštartovanie večera sa však vyčítať nič nedá.

Ten sa naplno rozbehol až s príchodom hlavných hviezd večera. Kto sa pri nástupe zľakol, že speváčka Lovefoxxx zmenila svoj kontroverzný štýl obliekania si mohol vydýchnuť už po tretej pesničke. To na pódiu naplno tancovala v krátkych jeansoch, bez koženej bundy a z rozpustenými, tentoraz na blond zafarbenými vlasmi. Punkovo tanečný večierok sa mohol začať. Zatiaľ čo mnohí ich kolegovia, ktorí podobne ako oni dostali pri nástupe nálepku new rave, sa pretransformovali na tradičné gitarovky (napríklad najznámejší predstavitelia tohto štýlu Klaxons), oni ostali verní divokejšej podobe akého si elektro punku. Punkovo znel dokonca aj spev, ktorý naživo ešte viac odkrýva vokálne nedostatky Lovefoxxx. O to viac to však vynahrádza divokejšou show na pódiu. Ani v Prahe sa neváhala dva krát hodiť do davu, dať jednej fanúšičke postrážiť jej podprsenku, či využiť nadrilované frázy v češtine. K nej sa pridali aj ostatné kolegyne, ktoré ju v robení show skvelo doplňovali. Najviac priestoru pri tom dostali v ich tradičnom hip-hopovom prídavku [Rap Thank-You Song].

Hudobne sú Cansei de Ser Sexy príkladom toho, že niekedy skupina potrebuje šťastie a byť v správnej dobe na správnom mieste. Aj podľa reakcií publika boli najlepšie reakcie na hity ich úspešného debutu ako Music Is My Hot Hot Sex Let's Make Love, and Listen to Death from Above. Ostatne, o tom svedčí aj fakt, že z ich druhého albumu Donkey sa nakoniec na koncerte dostalo len na jednu pieseň. Z nového albumu La Liberación si najväčšie ovácie užil hit City Grrrl, ktorý je akýmsi osobným príbehom Lovefoxxx. Treba poznamenať, že k roztancovaniu publika v stredajší večer kapele pomohlo aj pár ich krajanov dolu pod pódium. Tí sa zabávali od prvého momentu tak, ako to zrejme prebieha v ich domácom Sao Paule. Pri druhej pesničke Off the Hook sa pridalo aj pár domácich a pred pódiom sa vytvoril správny „kotol“. To môžete brať ako dôkaz, že brazílsky večierok v Lucerna Music Bare sa vydaril.

To, akým smerom budú Cansei de Ser Sexy po odchode Adriana Cintra pokračovať je otázkou budúcnosti. Naživo to zatiaľ zvládajú skvelo aj bez neho. Síce asi nikdy nebudú tým najlepším, čo môžete koncertne na pódiu vidieť, vždy sa na nich zabavíte a vytancujete do sýtosti. A to je pri hudbe vždy to najpodstatnejšie.
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/zive/Cansei-de-Ser-Sexy-Praha-23-11-11~24~listopad~2011/