Zlokot - Slowakische Idiot

14.10.2013 | Autor: Lukáš Nevola

Slnko Records (41:25)
Slovenská alternativně hip-pop-rocková sestava Zlokot působí na první poslech podobně provokativně jako slovní hříčky v názvu projektu i alba. Někdo řekne, že je to levná splácanina klišé a banalit, jiní naopak uslyší chytrou nevázanou muziku a vtipně pointované komentáře ke stavu současné společnosti.

Reálně vzato je celá tato postmoderní směsice hip hopu, elektra, rocku, post-punku, tanečního popu či nové vlny vlastně dosti všežravá a eklekticky povrchní, zároveň ale rezonuje zdravou přirozenou energií a nepostrádá dobré nápady. Přirovnat Zlokot nějakým exaktním rovnítkem k čemukoliv není vůbec snadné, na druhé straně se nedá mluvit o kdovíjaké objevnosti - „ideově“ plus minus příbuzné tendence lze hledat už v hlubší minulosti třeba u takových Sigue Sigue Sputnik, Apollo 440, v domácích končinách např. u neprávem pozapomenuté Neurópy Mišo Kaščáka... Z nedávné doby se taky vynořuje britský projekt Mongrel - ten spíš jako rozpačitá připomínka, že i s atraktivním záměrem, skvělým zázemím a hvězdnými jmény se dá snadno skončit ve slepé uličce.

Zlokot je na tom v lecčems lépe - jsou tu silné melodie, nápadité kontrasty nálad, sžíravost i nadhled, napětí, překvapení, z muziky je cítit skutečné hraní skutečných lidí. Na druhé straně náboj desky postupně vadne a mezi svěžími zásahy vyčuhují také poněkud „ne-cool“ polohy s přízemně provinčním odérem. Přesto jde o více než slibný nástup a vzhledem k tomu, že je celý projekt koncipován coby jakási slovenská supergroup napříč několika žánrovými scénami, bude zajímavé sledovat, jaká bude jeho životnost.

Zlatý hřeb: The Cure, HR Kráĺ
Zní to jako: postmoderní stylový amalgám se skvělými i slabšími místy

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Zlokot-Slowakische-Idiot~14~rijen~2013/