Rubiano: The Loud Summer

27.11.2011 | Autor: Petr Korál

AVIK (31:47)
Tohle ale vůbec nezní česky, přátelé! Ani trochu. A důvodem není jen angličtina v textech... Tereza Hrubanová, ústřední postava souboru Rubiano, je totiž obrovský nový talent. Nejen hlasově i výrazově znamenitě vybavená zpěvačka, ale zároveň kytaristka (elektrická) a autorka všech písní. Přitom je jí jen 24 let – a její spoluhráči Jarda Minář (bicí) a Marek Cába (baskytara) jsou ještě o tři, respektive čtyři roky mladší.
Na své albové prvotině se tato trojice v některých skladbách ohlíží někam do míst okupovaných Lennym Kravitzem, chvílemi dává vzpomenout zase na jiná jména, ale nejde o žádnou bezúčelnou kopírku, aby nedošlo k omylu. A především: máme tu co do činění s gustovní energickou muzikou (byť nechybějí ani poklidněji pojaté věci), která má zdravě písničkářského ducha, aniž by se byť jednou jedinkrát smekla na lákavém, leč záludně kluzkém povrchu prvoplánové líbivosti a melodičnosti za každou cenu. Melodie tu jsou, a je jich spousta, ale jaksi až ve druhém plánu, dovedně (někdy možná až příliš důkladně) „skryté“ za atmosférou a celkovým výrazem jednotlivých písní.
Prostě a jednoduše řečeno: The Loud Summer je debut jako hrom. Třebaže nenabízí vlastně nic, co bychom v trochu jiné podobě už neznali odjinud. Na druhou stranu, zásadní revoluci od podobně zaměřených, nota bene takto mladých kapel přece nikdo nečeká...

Zlatý hřeb: Father, Time
Zní to jako: šťavnatý funk/blues/rock’n’roll

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Rubiano-The-Loud-Summer~27~listopad~2011/