Proměny - Staří psi: Midnight Blues Live

6.12.2002 | Autor: Ondřej Bezr

vl. nákl. (41:27)
Bluesrockoví veteráni v bookletu svého debutového živého alba, natočeného v brněnské Staré pekárně, děkují Garymu Mooreovi 'za inspiraci'. To je ale zásadní omyl. Měli by mu totiž poděkovat 'za všechno'. Staří psi nejsou totiž - alespoň co se týče základního repertoáru, zachyceného na albu (dva česky zpívané kousky, přidané jako bonusy, tvoří výjimku) - ve skutečnosti ničím jiným než Gary Moore Revivalem. Pokusím-li se k tomuto 'handicapu' (jednak nejsem Mooreovým příliš žhavým fanouškem, jednak bych od muzikantů tohoto věku, zkušeností a slyšitelných schopností čekal přece jen víc než kopírování - jak je to může bavit?) přistoupit bez předsudků, musím uznat, že kapele to hraje - zvlášť kytarista Miroslav Meryl Sova je na velmi slušné úrovni. Výhrady mám ovšem k některým polohám zpěvu Pavla Svobody (výšky vždycky neutáhne a snaží se je přetlouct nepatřičným výrazem) a zvláště k jeho poněkud 'české' angličtině. I dechová sekce by mohla být sehranější, zvlášť v ostrých riffech nedýchá jako jeden muž - a to je chyba (All Your Love).
Samozřejmě nemíním cenzurovat, jaký má která kapela repertoár, ale domnívám se, že rozšíření záběru do více stylů by Starým psům prospělo. Vždyť jejich původní název zněl Proměny...

Psáno pro: &musiQ 2002/11

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Promeny-Stari-psiMidnight-Blues-Live~06~prosinec~2002/