Bosworth: Desperate Getaway

19.3.2003 | Autor: Vojtěch Rynda

PopU-Ground Records (26:07)
Desperate Getaway je deska jedním slovem příjemná. Line se v poměrně jednotném hořkosladkém ladění, nevzdává se hutnosti ani melodiky a některé písničky z ní si lze bez větších problémů představit v rádiích - kdyby ta česká neměla tak bídnou dramaturgii.
Bosworth spojují hradbu rytmické kytary (Guy Gatbois) a punkové rytmiky (Maurice Guttoneau - bg, Werner - dr) rovným dílem s výraznými vyhrávkami kytary sólové (Romario) a se skutečně melodickými a zapamatovatelnými vokálními linkami. (Přezdívkami se nenechte mýlit - Bosworth jsou Češi.) Na desce se rychlejší věci poctivě střídají s pomalejšími, přičemž je sjednocují až možná příliš sladkobolné anglické texty, lehce melancholická nálada a naléhavý a zastřený Gatboisův zpěv.
Přes všechnu zadumanost však Bosworth nikdy nezabřednou do žádného kníkání, nýbrž si udržují laťku hybné a zatěžkané kytarovky nebo až emo coru a ve své muzice drží jiskru vášně. Struktura písní počítá s momentem zklidnění a následným výbuchem a podobné zpestření představují i změny barvy sólové kytary, vokální harmonie či podobné aranžérské fígle. Vrcholem jsou chytlavá vypalovačka Die For s rozostřenými sbory v pozadí a zvonivou kytarou a hlavně opravdu krásný a vkusný slaďák She Would Sell My Tears Out, v němž se vícehlasy klenou jako duha na nebi.
Škoda jen tak krátké stopáže. Na desce rovněž obsažené video k Die For je na ni jen chabou náplastí.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2003/03

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/BosworthDesperate-Getaway~19~brezen~2003/