BARBARA DICKSON: For The Record

7.11.2001 | Autor: Daniel Vojtíšek

Eagle Records/BMG (60:17&60:15)
Skotská zpěvačka a herečka Barbara Dickson je podle všeho ve Velké Británii velmi populární. Je obsazována do hlavních rolí v muzikálech a televizních pořadech, sbírá nejrůznější ocenění. Její poslední deska For The Record je dvojkompakt: jeden disk studiový, druhý koncertní. 'Původní profesí' folková zpěvačka - na svém kontě má album lidových písní britských ostrovů (Parcel Of Rogues, Castle Communications 1994) - se stále pevněji etablovala jako muzikálová diva. Na jejím pěveckém projevu je to znát. Je sice intonačně bezchybný, ale posluchačům, uvyklým expresívnějšímu pojetí například černé i bílé lidové hudby americké a všemu, co zní vychází, se bude projev Barbary Dickson zdát přece jen trošku akademický. Není dobře, když sklo v okně je tak čisté, že není vidět, že tam je.

Kolekce devatenácti studiových a šestnácti koncertních provedení písní nejrůznějších autorů je ovšem úctyhodná. Zastoupeny jsou všechny možné směry. Jen namátkou: dvakrát Dylan (The Times They Are A-Changin# a Blowin# In The Wind), The Beatles (A Day In The Life a She#s Leaving Home), dále Jacques Brel, Kurt Weill, Burt Bacharach, Sandy Denny, Carole King (Natural Woman), Andrew Lloyd Webber, několik lidovek a dokonce slavné číslo Marvina Gaye I Heard It Through The Grapevine, čili Motown. Právě na písních nám blízkých se ukazují slabiny takové interpretace, která je Barbaře Dickson vlastní: v A Day In The Life zcela chybí střední část ('woke up, fell out of bed...'), Blowing In The Wind je zase předváděna v bolestné póze podobné té z české verze Míle a míle (propána, pochopí už někdo konečně toho Zimmermana pořádně?). Ještě nejlépe dopadá Natural Woman - písnička vzdoruje akademismu docela úspěšně.

Asi v polovině druhého disku Barbara Dickson oznamuje patnáctimunutovou pauzu. Na nahrávce je oznámení ponecháno zřejmě proto, abyste se i při poslechu desky cítili jako na koncertě. Čtvrt hodiny přestávka, gentlemen do kuřárny, ladies vyčůrat. To vše ve večerním společenském oděvu. Děkuju pěkně.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2001/11

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/BARBARA-DICKSONFor-The-Record~07~listopad~2001/