ostatníBabyshambles nadchli své pražské fanoušky

10.12.2013 | Autor: Michal Jelínek | sekce: živě

Babyshambles v Praze: reportáž | fotogalerie

Každý, kdo v pondělí viděl zástup lidí u vchodu do Lucerna Music Baru, musel tušit, že se ten večer chystá něco mimořádného. Babyshambles dorazili do České republiky až na druhý pokus, poté, co loni zrušili svou účast na Rock For People. Čeští fanoušci tak byli dostatečně natěšení na to, až uvidí své hrdiny naživo a třeba uslyší i písně z čerstvě vydaného alba Sequel To The Prequel.

Kapela se od naplněného sálu dočkala bouřlivého přivítání. Frontman Pete Doherty si ihned získal fanoušky pozdravem ,,Ahój!“, na který mu odpověděli stejným způsobem. Set odstartovala hitovka Delivery. Hned po ní následoval první singl z nové desky Nothing Comes To Nothing, během něhož se Doherty poprvé vrhl do publika. To pak během koncertu několikrát zopakoval, z čehož museli být nešťastní členové ochranky, kteří se jej pokoušeli co nejrychleji vytrhnout z rukou nadšeného davu. Po čase, jako by jim docházela trpělivost, se snažili zpěvákovi ve skocích přímo zabránit. Když se frontman blížil k okraji pódia a už viděl, jak se k němu sbíhají strážci, naoko bez zájmu se otočil a počkal, až jejich pozornost opadne. A v tu chvíli se rozeběhl kupředu. Asi v polovině koncertu přišel při jednom takovém výletu o tričko a zbytek setu pak dozpíval svlečený do půl těla.

Zazněly písně ze všech tří alb, přičemž výborného ohlasu se dostalo i novým skladbám, jako např. Penguins. Po 8 Dead Boys promluvil Doherty k divákům a oblékl si sako, které k němu přiletělo z davu. Jinak ale s obecenstvem komunikoval spíše pomocí gest a soustředil se na zpěv a hru na kytaru. Kapela dělala vše proto, aby své fanoušky nezklamala. Bylo znát, že má své posluchače po celou dobu pod kontrolou, což je pro její živelná vystoupení typické. Publikum od prvních skladeb až do konce vášnivě poskakovalo před pódiem a užívalo si náhlý příliv emocí. Zvuk se sice občas sléval do jedné vlny a třeba klávesy byly slyšet velmi sporadicky, ale to nic neubíralo na celkovém dojmu z akce. Po Pipedown se kapela na několik dlouhých minut odebrala do backstage, ale čekání se vyplatilo. Jako přídavky zazněly hity z největších, Albion a Fuck Forever a byl to povedený závěr přes hodinu trvajícího večírku.

Babyshambles potvrdili svou pověst neukázněné rockové kapely a snad beze zbytku naplnili očekávání svých příznivců. I když po celý koncert bavil diváky především frontman a ostatní členové kapely byli na pódiu jen tak mimochodem, určitě platí, že jedno bez druhého by nefungovalo.

Babyshambles, Praha – Lucerna Music Bar, 9. 12. 13
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/zive/Babyshambles-nadchli-sve-prazske-fanousky~10~prosinec~2013/