Voivod - Target Earth

21.4.2013 | Autor: Michal Husák

Century Media/EMI (56:35)
Frankofonní Kanaďani Voivod jsou kultovní (zde to slovo nemá otřepanou pachuť) fenomén metalové scény. Spolek, který i za sebedramatičtějších okolností zůstává vždy svůj díky specifickému zvukovému "mimoňství", zároveň nepřímo ovlivnil celé generace tvrdších rockových kapel koketujících se sofistikovanou progresivitou v pravém smyslu (míněno jako přesný protiklad k samoúčelnému babrání v takzvané progresi vyjádřené jen pochybnou žánrovou nálepkou).

Ostatně samotní Voivod jsou jen obtížně stylově zařaditelní – často se skloňuje thrash metal, ovšem nápaditě pokroucený na hranici bizarnosti a ochucený odlidštěností kosmického nekonečna. Přesto z toho ve finále "padají" především skvělé písničky živené rafinovaně dávkovanou melodickou chytlavostí, což platí i pro novinku Target Earth. Překvapení? Jak se to vezme. Od skonu kytaristy Piggyho, klíčového tvůrce celého unikátního soundu, je právě třinácté řadové album prvním, na kterém se osiřelá kapela "emancipovala" a napsala zcela nové skladby bez jeho autorského vkladu. Kytarový nástupce Daniel "Chewy" Mongrain se jako hráč znamenitě osvědčil už na koncertech, přesto asi málokdo čekal, že na desce až tak autenticky vstoupí do svébytného světa Voivod i po tvůrčí stránce. Společně s trojicí původních členů (Snake, Blacky & Away) každopádně vytvořili album, které v aktuálních zvukových kulisách zcela smysluplně, plnohodnotně a uvěřitelně rozvíjí klasický odkaz kapely.

Zlatý hřeb: Target Earth, Corps Etanger
Zní to jako: potvrzení, že Voivod překonají v plné kreativní síle snad cokoliv

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Voivod-Target-Earth~21~duben~2013/