THE TRAVELING WILBURYS: Collection

2.10.2007 | Autor: Ivan Ivanov

Čtenáři se základním rockovým vzděláním ať prominou, ale pro pořádek a hlavně pro mladší ročníky musím připomenout, kdo to vlastně The Traveling Willburys jsou, či spíš byli – Bob Dylan, George Harrison, Jeff Lynne, Tom Petty a Roy Orbison. Pět ikon populární hudby v podstatě anonymně (použilo pseudonymy a společné příjmení Wilbury ) v obrovské pohodě nahrálo společně dvě desky Volume 1 (1988) a Volume 3 (1990). Nevím proč, ale obě dvě alba dlouho nebyla k mání na CD a stala se jakousi sběratelskou raritou a jedním z nejčastějších objektů pirátských vydavatelských choutek. Konečně někdo z firmy vlastnících práva dostal rozum a obě dvě alba obohacená o bonusové skladby a béčka singlů vydal společně v tomto dokumentačně a graficky bravurně zvládnutém kompletu, který navíc obsahuje i DVD s dokumentem o historii Traveling Wilburys a pět video klipů.
Svého času se mi obě dvě desky, na kterých se hlavní protagonisté vracejí ke svým společným hudebním kořenům a hravě míchají rock´n ´roll a country s rockabilly, tak nějak přiměřené líbily, ale žádný zázrak to pro mě nebyl. Dneska skoro po dvaceti letech jsem z poslechu přímo odvázán a vím, že tento soubor, kde je od Traveling Willburys vše pohromadě, nikdy z ruky nedám.

Zlatý hřeb: Handle With Care nebo cokoliv z první desky
Zní to jako: ELO, The Beatles atd.

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/THE-TRAVELING-WILBURYS-Collection~02~rijen~2007/