RŮZNÍ INTERPRETI: THE CIRCUS OF HORRORS (Welcome To The Freak Show)

6.2.2002 | Autor: Alex Švamberk

Silva Screen/Panther (53:10)
Hodnotit nahrávky typu Rocky Horror Picture Show bez obrazové složky je obtížné, protože představují především podívanou. Vlastně jde o muzikály s rockovou hudbou, jejichž pravzorem byl Jesus Christ Superstar, které využívají cooperovské stylizace převzaté z hororových komiksů.

O účelovosti podobných děl svědčí, že nepřinášejí vlastní hudbu, ale využívají známých témat. Na The Circus Of Horrors v podání Haze vs. The X Factor najdeme vedle říznějších hardrockových skladeb i Oldfieldovy Tubular Bells. Podání, pokud je nahlížíme prizmatem hudebního divadla, není až tak hrozné, sbory mají švih a také sólasi udržují úroveň, horší už je to s hudbou. Skladby jsou však znivelizovány, k čemuž hodně přispěl vlezlý, laciný, fanfárovitý zvuk kláves.

Je jen jediný důvod, proč nahrávce věnovat pozornost - totiž hosté. Nejenže ve skladbách Welcome To The Freak Show a Double Trouble hraje na kytaru Dave Hill ze Slade, celé představení uvádí hlas Arthura Browna, jenž v závěru představení zazpívá i svůj největší hit Fire. Legenda britského undergroundu konce šedesátých let tedy nejen žije, ale má stále stejně ďábelský hlas. Jen by potřebovala trochu jiné doprovodné muzikanty, i když v celé kolekci patří Firek vrcholům.

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/RUZNI-INTERPRETITHE-CIRCUS-OF-HORRORS-Welcome-To-The-Freak-Show~06~unor~2002/