Powergod: Bleed For The Gods (That's Metal - Lesson I)

11.3.2002 | Autor: Evžen Stanislavský

Massacre Records/M.A.B. (68:05)
Němečtí Powergod platí za poměrně nové, ale řádně ostré a hlučné jméno na heavymetalové scéně. Podobně jako Primal Fear dokáží posluchačům předložit skutečně těžcekovovou nahrávku. Na kontě mají dvě alba a zajímavou novinku se starým obsahem. Náplní disku jsou totiž coververze skladebod metalových pionýrů osmé dekády.

Úvod obstarává introdukce Lion's Rora, která přechází v klasickou heavymetalovou bitvu Bound To Be Free, stejně jakona prvním albu Master Of Disguise od Savage Grace z roku 1985. Nová verze je výbušnější a natlakovanější. V tomto duchu album pokračuje až do konce. Patrné je to zejména v Bleed For The Gods od znovufungujících speedthrashových Američanů Agent Steel. Dokonce se podařilo vystihnout hlas Johna Cyriise i náladu (však také dva kytaristé původní sestavy Agent Steel nahráli své party do nové verze). V Metal Church od stejnojmenné skupiny to však nevyšlo. Přece jen, David Wayne má natolik charakteristickou barvu, že trefit se do jeho polohy asi nelze. To samé platí o Manowar (Kill With Power). Odlehčenější podobu zastupuje Stars od Hard'N'Aid a pak následuje největší překvapení. Burning The Witches ze stejnojmenného, osmnáct let starého debutu německých Warlock - s pohostinskou účastí samotné Doro Pesch a kytaristů Warlock Petera Szigetiho a Nika Arvanitise. Píseň je pojata jako duet dvou soupeřů, což ji oproti originálu posouvá do nové roviny. Přeslechnuti nebyli ani další klasici žánru: Yngwie Malmsteen (posmutnělá I'm A Viking), Nasty Savage se svou největší hitovkou XXX, Q 5 (Steel The Light), TNT (Tor With The Hammer), Lizzy Borden (Red Rum), křesťanští Stryper (Soldiers Under Command) atd. Dvě velmi povedené pecky jsem si nechal na závěr. Newyorští Anthrax dali světu Madhouse s povedeným klipem a kolegové z thrashmetalové přihrádky Hallows Eve zase Metal Merchants.

Tolik různých poloh a stylů, a Powergod je všechny dokázali vzít za své. Velmi povedená a hodnotná kolekce pro mladé metalové studenty.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2002/02

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/PowergodBleed-For-The-Gods-Thats-Metal-Lesson-I~11~brezen~2002/