Michael Jackson: Michael

1.5.2011 | Autor: Ivan Ivanov

Epic/Sony (41:33)
Ponechme stranou úvahy a spory, nakolik je vydání tohoto posmrtného alba opodstatněné a nakolik jsou to skladby, s vydáním kterých by Michael Jackson souhlasil. Byly o tom napsány již tisíce článků a závěr stejně nikdy nemůže být jednoznačný a vždy bude v rovině „co by, kdyby“. Pojďme přijmout fakt, že před sebou máme kolekci deseti nevydaných a hlavně nedokončených skladeb, na kterých Michael Jackson pracoval v rámci přípravy nové desky, a zhodnotit je tím, že je nejdřív roztřídíme nahrubo do tří skupin: průměrné, dobré a odpad. Do té první patři singl Hold My Hand, což je duet s Akonem, Keep Your Head Up a (I Can’t Make It) Another Day, na které se podílel Lenny Kravitz. Do koše s odpadem bych hodil Hollywood Monster s hostujícím rapperem 50 Cent, Tonight a Breaking News (i když ten text je hodně osobní a zajímavý). Za dobré, respektive za skladby s dobrým potenciálem pro další zpracování, bych označil: (I Like) The Way You Love Me, Best of Joy a závěrečné Behind the Mask a Much Too Soon, které údajně pocházejí ještě z období natáčení Thrilleru.
Číselná souměrnost 3 : 3 : 4 této třídírny dává trošku smutný výsledek, který mluví o celkové průměrnosti a možná i podprůměrnosti desky. Kdyby se Michael Jackson pokusil o další comeback s takto poskládaným materiálem, tak by výsledek nebyl o moc lepší než s albem Invicible (2001), neboli další propadák. Zase na druhou stranu, přítomnost čtyř dobrých skladeb z deseti nemluví o úplně vyhořelosti a vyčerpanosti. Kdyby se poblíž Jacksona opět objevil šikovný producent, jako kdysi Quincy Jones, a dokázal nasměrovat jeho pomatené myšlenky a hudební blouznění zpět ke kořenům nebo popovým způsobem akcentoval Jacksonův abnormální soul a funkové dispozice, tak výsledek by mohl být obdobný jako za časů desek Of the Wall, Thriller či Bad. Jenže to jsme opět v rovině „co by, kdyby“, která v tomto případě opravdu nemá alternativu.

Zlatý hřeb: Behind the Mask
Zní to jako: rozpracované a nedokončené album zpěváka, který žil ve svém světě

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Michael-Jackson-Michael~01~kveten~2011/