MCH BAND: 1982-1989

7.5.2008 | Autor: Petr Korál

Black Point (75:26 + 42:17 + 78:28 + 79:55 + 43:00 + 76:36)
Tak tomuhle říkám opravdu luxusní vydavatelský počin! Šestialbový komplet s nejen informačně precizním bookletem shrnuje veškeré „předrevoluční“ – pochopitelně remasterované, tj. zvukově náležitě ošetřené – nahrávky stěžejních představitelů českého nekonvenčního rocku, skupiny MCH Band. Od programu Krokodlak (objevuje se tu nejen ve studiové, ale i v dosud nevydané živé verzi), v němž Mikoláš Chadima hudebně ještě zjevně navazoval na svou dřívější skupinu Extempore, přes další pořád ještě lehce „postextemporální“ dílko Jsme zdrávi a daří se nám dobře a čirý experiment v podobě programu 198Four Well?! až po alba Gorleben a Es reut mich f..., která už MCH Band zachycují v pro něj asi nejtypičtější poloze (vyjma více než dvacetiminutové skladby Gorleben, která ještě pokračuje v předcházejících hledačských šlépějích).
Veškerý zde přítomný materiál neztratil „času navzdory“ snad ani příslovečné zbla na své naléhavosti, skladatelsko-aranžerské vynalézavosti a především naprosté autenticitě a svébytnosti. Absolutním uměleckým vrcholem je pro mne osobně Es reut mich f..., ale jiní mohou upřednostňovat v podstatě kterékoliv z těchto šesti alb, včetně značně nestravitelného 198Four Well?! Mimochodem, právě u téhle kolekce improvizovaných skladeb s mnohdy téměř dominantními zvukovými smyčkami nutno hledat prazáklad českého noise/industrialu (to se týká zejména obou verzí titulní kompozice a „písně“ Každej jinde).

Zlatý hřeb: Krokodlak, Kdo ví..., Tag um Tag, Milosrdný Samaritán
Zní to jako: úžasná vzpomínka na tuzemskou alternativu 80. let

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/MCH-BAND-19821989~07~kveten~2008/