ELVIS COSTELLO & ALLEN TOUSSAINT: Hot As A Pistol Keen As A Blade (DVD)

9.3.2007 | Autor: Josef Rauvolf

Universal
Elvis Costello je prostě šikula, kromě toho, že má za ženu Dianu Krall, také vloni vydal album, na něž si pozval legendu neworleánské muziky Allena Toussainta, a aby toho nebylo málo, právě vychází DVD, zachycující koncert z turné, na které oba hoši po vydání desky The River In Reverse vyrazili. Postup celkem běžný, a v tomhle konkrétním případě i chvályhodný. Toussaint je v New Orleansu čímsi jako legendou, ba přímo institucí, a spolupracovat s ním si považují všichni za čest. To, jak dokáže aranžovat ostré dechy budí závist, není proto divu, že ho Costello, muzikant netrpící žádnými hudebními předsudky požádal o spolupráci již v roce 1989, kdy mu přispěl na album Spike. Tentokráte ale nešlo o pouhé aranžování dechové sekce, Toussaint je Costellovi rovnoprávným parťákem, na studiovém albu má dokonce z třinácti písní sedm - a vůbec nevadí, že vznikly i před dvaceti, třiceti lety... to je vůbec zajímavé, jak starší věci krásně jdou dohromady s novými skladbami, jako je třeba úvodní Monkey The Man nebo další Costellovy kousky. Vedle písní obou muzikantů jsou na DVD, jež zachycuje vystoupení z 3. července na jazzovém festivalu v kanadském Montrealu, i skladby dalších veteránů, jako je třeba Professor Longhair či Naomi Neville. Od prvního tónu je přitom cítit, jak si všichni, to znamená nejen Costello s Toussaintem, ale i jejich kapely - každý si přivedl svou, Costello The Imposters, Toussaint pak Crescent City Horns, koncertu náležitě užívají. Aby ne, rhythm and blues, trochu funky, to musí být radost pro každého muzikanta. A zvláště naživo. Nikdo se přitom sympaticky s ničím příliš nemaže. Milé jsou i bonusy, včetně rozhovoru s oběma protagonisty či Costellovým koncertním deníkem.

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/ELVIS-COSTELLO-ALLEN-TOUSSAINT-Hot-As-A-Pistol-Keen-As-A-Blade-DVD~09~brezen~2007/