Double Affair: Cloudsmaker

17.8.2008 | Autor: Filip Drábek

Azyl Music (63:44)
Cloudsmaker, druhý album zvukového manipulátora Jozefa Vlka, skrývajúceho sa pod menom Double Affair, by možno fungoval, keby bol sprevádzaný príťažlivým vizuálom. Aspoň tak príťažlivým, ako je obal od Erika Šilleho. Lenže žiadne video sa mi s spolu s albumom nespustilo a spoliehať sa na vizualizácie z počítačového prehrávača hudby nemienim. A tým pádom sa Vlkov "soundtrack" mení na elektronickú zvukovú koláž surrealistických obrazov, ktoré vám bohužiaľ nič nepovedia. Hudba plná ruchov logicky ruší, preto neslúži ani ako hudba do pozadia a na sústredené počúvanie je zase príliš nepolapiteľná. Viac ako hodinu posekaných beatov a náznakov melódií tak iba sem-tam zachraňujú živé elementy, predovšetkým hlasy Jany Bajnóczi-Oláhovej (ex-Blue Sundown) a Maroša Hečka (Home Made Mutant; ex-Free Faces). Paradoxne sa tak vrcholom albumu stáva bonus Close to the Sun z Vlkovho debutu Circulation v upravenej minimalistickej verzií.

Je mi ľúto, že to musím napísať takto, no niektorá hudba by možno mala ostať len sprievodom pre film, či divadlo alebo byť súčasťou DJ-ských setov. Projektu Azyl, ktorý na jar tohto roku vydal päť albumov slovenskej hudby fandím, pretože sa v našich pomeroch jedná vskutku o revolučný čin a aj preto, že priniesol minimálne dva vynikajúce albumy. Lenže alibisticky sa potľapkávať po pleci a hovoriť si, ako je fajn, že niečo vôbec vyšlo nie je mojou úlohou.

Znie to ako: Soundtrack k neexistujúcemu filmu
Zlatý klinec: Duskdance; Close to the Sun (Heavencleansession)

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Double-Affair-Cloudsmaker~17~srpen~2008/