B.U.R.A.N.A Orchestr: Underworld Music

21.4.2010 | Autor: Leoš Kofroň

Indies Happy Trails (62:53)
Neutěšené realita na trhu s hudebními nosiči donutila mnohé interprety k přehodnocení marketingového záměru. Prodej desek vzhledem k vypalování a stahování pozbývá na významu a tak se vydání nového alba čím dál častěji stává spíše jakýmsi reklamním poutačem k návštěvě živého vystoupení. Bude to nejspíš případ i téhle hudební party se Znojma a „přilehlé“ Moravy. Tucet muzikantů prý na pódiu předvádí opravdu netuctovou show, což ve spojení s jejich energií nadupanými písněmi, může být opravdu pastva pro uši i oči. Však jsou také častými a vítanými hosty spousty tuzemských festivalů, s jejichž charakterem nemají, vzhledem k vlastnímu nadžánrovému zaměření, sebemenší problém. B.U.R.A.N.A Orchestr se orientuje na styl, pro něhož se vžilo zjednodušené označení balkánská dechovka. To znamená, spousta dechů v obsazení (ale i exotické nástroje z minula jako šalmaj či cistra), výrazná inspirace ve východní melodice s přesahy třeba k rómské muzice, židovskému klezmeru či ještě dál, třeba až k zemi vycházejícího slunce.. Za slabinu považuji méně výrazné (míním tím bez patřičného charismatu) obsazení mužského i ženského pěveckého partu i to, že do cédečka (tedy hudební konzervy) se tato jiskřivě živá muzika v plné svém rozpuku vměstnat prostě nedá.

Zlatý hřeb: Underworld, Japonská
Zní to jako: Trabant na prvních deskách či Kusturicův No Smoking Orchestra

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/BURANA-Orchestr-Underworld-Music~21~duben~2010/