BOW WAVE: EMIgrant

13.12.2004 | Autor: Vojtěch Rozsíval

Escape/EMI (51:30 min.)
O rostoucí oblibě hip-hopu svědčí zájem velkých vydavatelství o tento styl. Kromě Kontrafakt (Sony), či Čistychov (EMI), vychází konečně také jedna z našich nejosobitějších a služebně nejstarších hip-hopových kapel, karlovarští Bow Wave. Osobitost této skupině zaručuje fakt, že kromě nezbytných MCs, využívá živé nástroje, které dávají kapele nezaměnitelný zvuk. Muzika místy připomíná svými plochami náladu desky Albumen od amerických The Egg. V Pašerácké si zase dovolí malý výlet k rock steady. Dříve lehce zaostávající rap už na této desce za muzikou rozhodně tolik pozadu nezůstává a je vidět určitě větší posun než mezi Aperetiff a Sami z dat, které vyzněly dost podobně. Také zde samozřejmě uslyšíme jejich oblíbené četné střídání MCs, či v tomto stylu hudby ne tak často používaný kánon.
Pokud však o jejich minulému albu někdo říkal, že s ním měli ještě chvilku počkat, tak o tomhle to bohužel platí trochu také. Přitom v jakém obsazení hrají a kolik měli hostů, jsou aranže zbytečně jednoduché a tím pádem potenciál, který BW rozhodně mají, zůstal opět částečně skryt. Když už se pustili cestou živé muziky, měli by dělat té muziky trochu víc a ne jenom živými nástroji nahrazovat samply, k čemuž bohužel občas sklouznou. Přesto věřím, že ohlas posluchačů na tohle album bude veskrze kladný a můžeme jen doufat, že se do příště ještě polepší.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2004/12

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/BOW-WAVEEMIgrant~13~prosinec~2004/