Positive Mind: Silence Gives Consent

2.8.2010 | Autor: Petr Korál

Flyingtones (43:38 + DVD)
Západočeská úderka Positive Mind (Silence Gives Consent je její debut po více než 10 letech fungování) hraje hardcore. Ale pozor: ani NYHC staroškolského ražení, ani módní metalcore. Ani zdaleka ne! Hudební pojetí PM je poměrně specifické a částečné ovlivnění je možné hledat spíš někde v emocorové scéně minulé dekády. Poklidné, melancholické úseky zas odkazují k náladotvůrcům typu Anathema apod. Jinými slovy, počínání PM lze těžko jednoznačně připodobnit k nějakým jiným formacím (přesněji řečeno: některé pasáže mohou jistě někoho připomenout, nikoliv však celkový přístup kapely). O kolika hardcorových partách tohle můžete říct?
K dobru nutno přičíst přemýšlivé anglické texty a také skutečnost, že skladby PM rozhodně nestojí na pouhých třech nebo čtyřech akordech, ale byly vystavěny nepoměrně členitěji a rafinovaněji, mají podivuhodný „vývoj“ a vskutku stojí za pozornost v nich odhalovat i některé „skryté detaily“. Každá navíc byla uchopena z trošku jiného hudebního konce, obvyklý hardcorový stereotyp tak dostal tvrdý direkt a přišel o veškeré svoje zkažené zuby...
Součástí poměrně luxusně pojatého vydání je i druhý disk v podobě DVD s opravdu profesionálně sejmutým záznamem koncertu PM v plzeňském klubu Buena Vista v roce 2008.

Zlatý hřeb: Lucidity Lesson
Zní to jako: originálně pojatý alternativní hardcore