Helloween: 7 Sinners

11.1.2011 | Autor: Petr Korál

Sony Music (60:53)
Začátkem minulého roku vydanou a více než kontroverzně přijatou výběrovkou k 25 rokům existence nazvanou Unarmed, na níž provedli věru prapodivné (a to je hodně kulantně řečeno!) úpravy svých nejznámějších kousků, klasici německého metalu spoustu svých příznivců doslova vyděsili. Mohou fans po vydání nové řadovky zvolat „Vše odpuštěno!“? Odpověď zní ano.
7 Sinners těžko něčím překvapí, pro Helloween zcela neznámé prvky se tu vyskytují zhruba stejně výjimečně, jako poctiví a schopní politici v Parlamentu ČR (i když třeba flétna v Raise The Noise je bezesporu oživením). Ovšem to je zaprvé pochopitelné, ba přímo logické, a zadruhé vlastně v naprostém pořádku. Album se do jisté míry nese v duchu posledních řadových počinů kapely, ale chvílemi se zřetelně – opět naprosto logicky – svou atmosférou a celkovým pojetím vrací až někam do zlatých osmdesátek.
Výsledkem tak je poměrně pestrá powermetalová nahrávka, protože hrozící stereotyp celkem úspěšně rozbíjejí na prach rozmanité nálady i tempa jednotlivých skladeb. Nechybějí ani náležitě řízné a svižné pecky (Are You Metal?, Long Live the King, You Stupid Mankind), v nichž jsou Helloween stále zatraceně silní – ale nejen v nich, jak ukazuje také členitá, skladatelsky rafinovaná ponurá píseň Far in the Future nebo pompézně melodická My Sacrifice. Oné pompy je však někdy jindy už trošku zuviel…

Zlatý hřeb: Long Live The King, Far In The Future
Zní to jako: celkem typičtí Helloween

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Helloween-7-Sinners~11~leden~2011/