Čertůf punk, Do řady!, Šanov 1: 3 v 1

27.11.2010 | Autor: Petr Korál

Papagájův hlasatel records (30:37)
Na tomto společném nosiči se sešly tři veteránské party české punkrockové scény. Všechny na něj přispěly dvěma novinkami (přesněji řečeno, takto je deska oficiálně prezentována, ale Šanov 1 na ni zařadil i nově natočený stařičký Bombofón pocházející už z legendárního dvacet let starého debutu Konec světa) a kromě toho každá po svém natočila po jedné převzaté písni od obou zbývajících účastníků téhle kompilace. Všichni si tak vzájemně složili hold... A jestliže se domníváte, že když punkeři předělávají jiné punkery, nemůže z toho vzniknout nic extra zvláštního, možná byste se divili! Především Šanov 1 a jeho brutální, téměř crustcorové pojetí skladby Politika (v originále Čertůf punk) nebo takřka metalovými kytarami naježená „čertofskypunková“ verze Nikomu nic (původně Do řady!) stojí za seznámení se.
A jak dopadly zmiňované nové věci? Čertůf punk se konečně vypravil do studia po dlouhých dvanácti letech, navíc s jiným zpěvákem, ale výsledek zní znamenitě: jako jedovatý hudební nářez s ještě jedovatějšími politicky laděnými texty plnými vrcholné nasranosti, znechucení a „občanské deziluze“. Co se týče Do řady!, Spadnul je dost matná záležitost, ale nabroušená a opravdu povedená píseň Veliký kulový dojem víc než zachraňuje. A Šanov 1? Protože nás to baví je doslova a do písmene jízda jak cyp, jak by možná řekli lidé z Ostravska, a působí jako vskutku lákavá návnada na avizované nové album kapely. Takže úhrnem převažují pozitiva.
P.S.: Nepříjemné je, že zřejmě díky technické chybě při výrobě jsou všechny písničky o něco zkráceny – jinými slovy, necitlivě useknuty ještě před jejich skutečným koncem. Anebo se to týká jen novinářské promoverze alba?

Zlatý hřeb: Politický pletky (Čertůf punk)
Zní to jako: nekompromisní český punk staroškolského ražení

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Certuf-punk-Do-rady-Sanov-1-3-v-1~27~listopad~2010/