Jak nakupovat na Aukru a na eBay V - Převzetí poštovní zásilky

Jak nakupovat na Aukru a na eBay V - Převzetí poštovní zásilky
Jak nakupovat na Aukru a na eBay V - Převzetí poštovní zásilky

Převzetí poštovní zásilky

Po obdržení zboží, které bylo perfektně zabalené, ihned dodaný předmět prohlédněte, jestli ho pošta po cestě nerozbila a jeho vzhled odpovídá popisu v aukci. Pokud se jedná o přístroj nebo domácí elektroniku, vyzkoušejte všechny funkce. Nezapomeňte zkontrolovat předepsané síťové napětí, zvláště u elektroniky z USA nebo Japonska, kde vás může překvapit nekompatibilita s evropskou sítí. Pokud má přístroj volič napětí, nastavte ho na přibližně stejnou hodnotu kolem 230 V. Pro vyzkoušení přístroje, určeného pouze na 110 V, použijte adaptér, který zakoupíte ve specializovaných prodejnách s elektrosoučástkami. U kytar a baskytar dejte pozor na ohnutý nebo zkroucený krk, drnčení strun o pražce a další závady, které na fotografiích nemusí být vidět. Komba nebo reproduktory nesnáší nárazy, stejně jako analogová nahrávací technika. Mikrofony jsou hned po elektronkách nejkřehčí zboží, zvlášť nebezpečné je posílat poštou staré páskové typy. Proto si při vybalování pořizujte pečlivou fotodokumentaci, abyste měli důkaz pro poštu a prodejce, kdyby zboží přišlo poškozené nebo nesprávně zabalené. V druhém případě vám pošta neuzná reklamaci a náhradu musíte vymáhat z prodejce. Ten se samozřejmě bude bránit a nebude za to chtít nést odpovědnost. Z tohoto důvodu je rozumné nešetřit na způsobu dopravy a nechat si vydražený nástroj nebo vzácný přístroj poslat pojištěný na dostatečně vysokou částku, aby vás případná ztráta tolik nemrzela.

 

Nepovedený nákup

Chtěli jste ušetřit za dopravu, a prodejce zásilku poslal na vaši žádost nejlacinější službou. Balík se však asi někde po cestě ztratil. Čas běží a vy jen čekáte a čekáte. Pokud nemáte kód sledování zásilky, nevíte však vůbec nic. Kontaktujete prodejce a žádáte ho o potvrzení, že zásilku odeslal. Prodejce se nějakou dobu neozývá. Pak se najednou omlouvá, že nemůže najít podací lístek. Sežral ho pes, ztratil se při stěhování. Nic takového zásadně nearchivuje, tak co po něm chcete? Čekáte dál, posíláte emaily a voláte na mezinárodní poštu. Zaplatil jste sice přes PayPal, ochranná lhůta však uběhla, mazaný obchodní partner totiž tak dlouho zpomaloval vaši komunikaci, až uběhly dva měsíce, a vy si nemáte kde stěžovat. Tedy kromě lampárny na Hlavním nádraží, kam můžete poslat svoje požadavky. Sedíte doma a jste lehčí například o padesát tisíc. Pak se probudíte a říkáte si, že to byl jen špatný sen... Opravdu? Nikomu stoprocentně nevěřit je snad nejdůležitější pravidlo. Při jakémkoli náznaku prodlení použijte možnosti, které systém aukčních serverů nabízí, a začněte reklamační řízení s prodejcem. Vyplatí se to!

Psáno pro časopis Muzikus