Muzikus.cz homepage
přihlášení uživatele
PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELE JE ZRUŠENÉ
vyhledávaní
článek
Tak tady máme druhé kolo Superstar... I když honba po finalistech prvního kola téměř utichá, neodpustím si zmínit nahrávku Anety Langerové, která na mne před časem velmi zapůsobila (Aneta i...
celý článek

Jiří Regent

 

Komentáře

celkový počet: 16

Luboš Jeřábek  čitelnost
Jiří Regent  Jazyková korektura a cenzura odkazů
Luboš Jeřábek  Re: Jazyková korektura a cenzura odkazů
redakce  Re: Jazyková korektura a cenzura odkazů
Jiří Regent  Re: Jazyková korektura a cenzura odkazů
Martin Pospěch  nahrávání
Jiří Regent  Re: nahrávání
Petr Stíbal  Něco ke stříhání a k jednomu autorovu P.S.
Jiří Regent  Re: Něco ke stříhání a k jednomu autorovu P.S.
Petr Stíbal  Re: Něco ke stříhání a k jednomu autorovu P.S.
Jiří Regent  Re: Něco ke stříhání a k jednomu autorovu P.S.
petr  Ještě něco k hudbě
Petr Stíbal  Re: Ještě něco k hudbě
petr  Re: Ještě něco k hudbě
Michal  Existuje program co z vas udela zpevaka,neumim
Michal  Re: Existuje program co z vas udela zpevaka,neumim

     
 
 
&;
čitelnost | Luboš Jeřábek | 16.3.2005 |
Ano vím měl jsem si koupit časopis, ale když už publikujete články online, zkuste prosím trošku kontrolovat co vám redaktoři vkládají do systému a naučte je alespoň základům tvorby html ködu.
Jazyková korektura a cenzura odkazů | Jiří Regent | 16.3.2005 |
Začíná být už asi zvykem, že uvedu-li v článku nějaké odkazy, tak po úpravě redaktory Muzikusu jsou tyto nefuknční. Takže tady by měly být (snad) fungující odkazy:
Speech Analysis Tutorial - odkaz z kapitoly Akustika lidského hlasu,
Stříhám, stříháš, stříháme - odkaz z kapitoly Mix na závěr.
Ty nečitelné kmitočty formantů už se mi tady nechtějí opravovat. Rovněž je smutné, že když článek projde jazykovou korekturou Muzikusu, objeví se v něm překlepy, které v originále nejsou, ba někdy tam zůstávájí i poznámky redaktorů. I přes vypuštění slov nebo úpravy smyslu vět se redaktoři ani nenámáhají poslat mi článek alespoň k náhledu.
No co..., honorář přišel v termínu...
P.S. Poté, co jsem viděl Anetu v Noci s Andělem, už se mi nelíbí.
Re: Jazyková korektura a cenzura odkazů | Luboš Jeřábek | 17.3.2005 |
Děkuji za moc pěkný článek, spousta zajímavých informací, ktéré ve své amatérské nahrávací praxi určitě zužitkuji.

Jen je tedy škoda, že vkladači HTML do redakčního systému, nemají vůbec ponětí o tom co dělají :-(
Re: Jazyková korektura a cenzura odkazů | redakce | 21.3.2005 |
Zdrojem článků na muzikus.cz jsou digitální podklady textů pro tisk
časopisu, tím pádem by kromě formátování některých složitějších prvků a html
odkazů odpovídá obsah přesně tomu co vyšlo v časopise.

P.S. tabulka frekvencí a odkazy opraveny, nejsme všichni neomylni :-)
Re: Jazyková korektura a cenzura odkazů | Jiří Regent | 22.3.2005 |
Díky za opravu frekvencí a odkazů.

Ty překlepy patrně pochází z korektur, protože jsou i v časopise. Jenom namátkou:
To je kompresor zapojený v insertu. ///bez otazníku///
Akustický výkon vyzařovaný ústy je v průměru 30 μW. ///mikrowattů///
...rušivé "sss" nebo "ttt"...///dává trochu jiný význam než moje "s-s-s", "t-t-t"///
Připouští se zjednodušená výslovnost tvarů slovesa být – jsem, jste... bez počátečního j [sem], [ste]... K tomu reakce paní Nopové, že by j rovnou vypustila. ///Po vaší úpravě to teď vypadá, že jsem to změnil já na základě toho rozhovoru///
Dolaďovač à la Cher...
soft knee (proměnný kompresní poměr)... ///ano, páni redaktoři, soft knee je opravdu proměnný kompresní poměr v určité části komp. křivky, takže tu závorku jste tam mohli v klidu nechat///

Jsou to jenom prkotiny, ale někdy to mění i význam...
Chyby jsou i v jiných článcích...
nahrávání | Martin Pospěch | 20.3.2005 |
Ahoj, mám jen připomínku k postupu snímání sborů. Při tomto popsaném postupu je opravdu nutné použít násobky vzdáleností mikrofonů od sebe a zdroje zvuku. Pokud to nedodržíte, vyrobíte si v nahrávce tzv. Hřebenový filtr! Obvzlášť, pokud bude nahrávku někdo poslouchat v Mono. V praxi to vypadá, jako by jste na grafickém ekvalizéru "postahovali" každé druhé frekvenční pásmo! (Příklad). Spíše jsem se setkal s postupem dát mikrofony alespoň k sobě, nejlépe přes sebe, ať jsou membrány co nejblíž u sebe. Tam je rozdíl ve zpoždění dopadu zvuku na jednotlivé membrány mikrofonu zanedbatelný.
Re: nahrávání | Jiří Regent | 21.3.2005 |
O.K., souhlas, jenom doplním, že při tom druhém způsobu snímání s mikrofony u sebe musí svírat osy mikrofonů asi 90° úhel a musí mít kard. nebo hyperkard. char., jinak to nebude znít stereo, a vzdálenost od sboru by měla být úměrná velikosti sboru. Tato metoda se označuje jako XY, narozdíl od té první AB.
Dá se to i kombinovat - např. zblízka sejmout XY, z dálky pak přimíchat prostor sálu AB...
Něco ke stříhání a k jednomu autorovu P.S. | Petr Stíbal | 24.3.2005 |
Není někdy jakoby „nedýchání“ způsobeno tím, že je nádech zpěváka v rychlejších poprockových vypalovačkách maskován velmi hlasitou doprovodnou hudbou? Když v „křídlech motýlích“ Aneta dýchá docela slušně, hraje hudba potichu. Vadí někomu to, že se při studiových nahrávkách track po kouskách skládá? A pozná se to při domácím poslechu na průměrných bednách? Není náhodou pro normální posluchače důležitější „umělecký dojem“ - dobře napsaná chytlavá melodie, barva hlasu zpěváka? Proč je pro drtivou většinu lidí v populaci (99% ??) ta „klasická“ technicky dokonalá instrumentální hudba složená ve 20.století naprosto nestravitelná (oproti třeba uchu lahodící barokní hudbě)? Populární hudba se v posledních letech díky míchání žánrů stále vyvíjí a nabízí něco dalšího, zatímco ta klasika-moderna je až na výjimky jenom k pláči (můj názor).
K té autorově poznámce - zpěv v Noci s Andělem se jí nepovedl (?), čím konkrétně ? V sobotu na vyhlášení cen APH mi tedy nepřipadalo, že to Aneta naživo podala v porovnání s přítomnými bardy naší populární hudby nějak hůř. Spíš naopak.
Komu se živá a technicky méně dokonalá hudba nelíbí, může přepnout televizi na nějakou předtočenou estrádní produkci. Tam bude mít garantováno to, že vše bude tiptop. Pokud se něco režisérovi nelíbí (podání rádobyvtipů, přebrepty, otvírání úst při „zpěvu“), může záběr opakovat třeba desetkrát.
Myslím, že bychom si měli držet palce, aby Nova vytáhla nahoru, tedy do všeobecného povědomí „nás miliónů“, ještě nějaký další pěvecký talent, který se nenechá zatáhnout do účinkování v estrádních stupiditách.
Jinak Váš článek je velmi zajímavý (výslovnost, vložené rozhovory), běžný posluchač ani netuší, co se za tím nahráváním všechno skrývá.

P.S. Nepřipadá vám situace vzniklá loni při SuperStar jako úžasná ? Při rozhovoru stačí vyslovit jméno (příjmení netřeba) a většina lidí mladší a střední generace bez zaváhání správně identifikuje !

Re: Něco ke stříhání a k jednomu autorovu P.S. | Jiří Regent | 26.4.2005 |
Několik odpovědí:
Ano, nádechy jsou samozřejmě maskovány hudbou. Ale v okamžiku nádechu vzniká ve zpěvu pauza. Chybí-li na očekávaných místech tyto pauzy, pak je buď zpěvák tak dobrý, že to prostě odzpívá na jeden nádech, což je obvykle poznat podle hlubšího nádechu předtím, nebo je to špatně sestříhaná nahrávka a zpěv vypadá nepřirozeně - já se při takovém poslechu podvědomě dusím :-)).

Porovnám-li pěvecké výkony mnoha českých "umělců" s výkonem slečny Langerové v oné Noci s Andělem, pak opravdu nebyla podprůměrná. To ale neznamená, že zpívala dobře. A navíc neumí mluvit ani odpovídat na otázky. Ať přepínám jak přepínám, stejně nic jiného v naší TV neuslyším. Takže jedinou možností je vložení mého oblíbeného DVD do přehrávače (AC/DC).

Myslím, že se mýlíte. Nova nehledá žádný pěvecký talent, ona hledá něco, na čem se dá vyrýžovat. Už vás někdy napadlo, proč hlasovací SMSka nestojí běžné 2 až 3 Kč, ale hned 9 Kč? Proč jsou někteří porotci záměrně arogantní? Proč ve finálových kolech musíte nejdříve vyslechnout názory porotců a potom teprve je vám dovoleno hlasovat? Já si dnes troufám tvrdit, že celá Superstar je je jedna velká zlodějna.

Na vaše poslední P.S. odpovídám, že mi to moc úžasné nepřipadá. Já v tom vidím spíše vymývání mozků. Kdejakému podprůměrnému zpěvákovi totiž děti říkají Julián, Sámer, Aneta... Nebo si snad myslíte, že byste si slečny Langerové všimnul, kdyby se jako neznámá jednou mihla v Noci s Andělem, nebo koncertovala po republice bez předchozí mozkové masáže Novy?

Ale o tom můj článek naštěstí nebyl.
Jinak moc děkuji za vaše komentáře.
Re: Něco ke stříhání a k jednomu autorovu P.S. | Petr Stíbal | 29.4.2005 |
Všimnul, nevšimnul. Občas dám na první „zaslechnutí“. V minulém ročníku jsem nemusel měnit názor od začátku až do konce. Letos 13.3. (4. semifinále) mi stačila jedna minuta u čísla 10 a musel jsem si říkat – ten hlas, to je ale síla.
U slov podprůměrný – průměrný – nadprůměrný používaných při hodnocení populární hudby bych si dával pozor. Hodnotíte-li Anetu jako podprůměrnou zpěvačku (na úrovni Záhorovského, kterého napíšete hned vedle), pak je to hloupý vtip, nebo vám ta „hnusná“ Nova nějak příliš leží v žaludku. Je-li takový výrok myšlen vážně, pak se akorát tak můžete ztrapnit. Do tištěného článku byste to asi nenapsal.

Obávám se, že nemalá část peněz z SMS jde na konto držitele licence této soutěže. Náklady pro Novu jsou velké (obrovský štáb, související akce), je otázka, jestli zvýšené příjmy z reklamy to vůbec pokryjí. Tvorba běžné estrádní produkce je určitě levnější.

Aneta blbě vyslovuje (nemá za sebou konzervatoř), ale musím se opakovat. Já dávám přednost uměleckému dojmu před výkonem co přesně reprodukuje notový zápis. Nejsme stroje, nesledujeme přece operní představení, live provedení můžou klidně být trochu falešně. Debutový repertoár si vybrala dobře, narozdíl od jiných, kteří měli na přípravu CD mnohem víc času.

Vy můžete AC/DC, které bych si já nekoupil ani omylem (víc preferencí jste neprozradil). Mě zase oslovují zajímavé hlasy, třeba zrovna tyhle: Suzanne Vega, Natalie Merchant, Norah Jones, Catatonia, Sixpence none the richer, Pretenders, Kosheen, Heather Small, Des‘ree, Bryan Ferry, Joe Cocker, Chris Rea.

P.S. Mám pravdu v tom, když tvrdím, že úvod tohoto webčlánku ne náhodou zmiňuje ono mediálně profláknuté jméno právě proto, aby čtenář webu kliknul a začal ten článek číst?


Re: Něco ke stříhání a k jednomu autorovu P.S. | Jiří Regent | 29.4.2005 |
V mnoha věcech máme podobný názor, není třeba se přít, ten článek o tom stejně nebyl...
Mnoho dětí ale skutečně staví Juliana a Anetu na stejnou nebo podobnou uměleckou úroveň (učím v ZUŠ). Toto nám tedy ta opěvovaná Nova mezi mládeží způsobila. Jinak já už jsem četl a slyšel tolik různých výroků na téma Superstar, že se toho nebojím a klidně bych podobné přirovnání napsal i v tištěném článku. Otázka je, jestli by to prošlo korekturou Muzikusu :-)))
AC/DC jsem uvedl záměrně, je to extrém a velice dobře víte, že tento zpěv nemůžu považovat za vzorový. Ale má to šťávu a o tom to je. Nicméně jste zareagoval, jak jsem čekal.
Na poslední P.S. odpovídám, že to můj záměr nebyl. Honorář z článku není určován v závislosti na čtenosti. Budu spokojený, když článek pomůže začínajícím zvukařům v orientaci, jakým směrem se při nahrávání písniček ubírat.
Ještě něco k hudbě | petr | 25.4.2005 |
Když zde pořád opěvujeme naší současnou hudební scénu ,tak bych se chtěl zeptat,který zpěvák,zpěvačka, či hudební skupina nás reprezentuje ve světě?
Já si myslím,že kromě Magdalény Kožené,což je klasická hudba asi nikdo.Jo a která česká nahrávka je opravdu výborně nahraná,také nevím.
Re: Ještě něco k hudbě | Petr Stíbal | 29.4.2005 |
Opravdu bychom byli rádi, kdyby se podařilo do evropských rádií a hitparád exportovat české verze příšerek typu Ruslana, Arash a O-Zone ?

Velmi doporučuji dvojcédé slovenské zpěvačky, která si říká Misha. Druhé CD jsou remixy a různě posbírané záznamy, ale to první CD je studiová nahrávka vysokých akustických kvalit. Živý záznam na dva mikrofony to sice není, ty backgroundy zleva-zprava opět Misha bych tam mít nemusel, ale co.
Je tady jeden problém. Pokud doma nemáte slušné zařízení, jděte si CD poslechnout do nějakého high-end studia. Stojí to za to. Je to moderní příjemný cross-over a ten zpěv ... !



Re: Ještě něco k hudbě | petr | 3.5.2005 |
Dík za tip.Myslím si že akg k1000 nebo shany 540 jsou v pohodě,takže cestu mám ušetřenou..On to člověk stejně nejvíce pozná na klasice,bohužel jiných nahrávacích společností než jsou ty naše(Deutsche Gramophon,Decca,Philips a spousta dalších.)Největší sranda je ovšem ta,že u nás nemáme bohužel ani ty hvězdičky jak jste již zmiňoval.Jackson,Madonna,Santana,Londýnská filda,něco málo ze světové špičky oproti našim :Gott,Vondráčková či Bílá,Vojtek a česká filda.Docela rozdíl že?
Existuje program co z vas udela zpevaka,neumim | Michal | 26.5.2010 |
Hledam program, ktery i kdyz neumite zpivat, dokaze hlas upravit, ze to vypada, ze zpivat umite ... jednou jsem o tom slysel, ale nevim, jak se to jmenuje ... Prosim, pokud nekdo vite, pisnete mi na mail .. Diky
Re: Existuje program co z vas udela zpevaka,neumim | Michal | 26.5.2010 |
muj mail je: 4me2@centrum.cz

Diky

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.