ostatníNouvelle Vague + La Boetie, Bratislava, 30. 3. 11

6.4.2011 | Autor: Jakub Juhás | sekce: živě
Nouvelle Vague v Bratislave >> reportáž >> fotogaléria

Bratislavský klub KC Dunaj spečatil svoju existenciu prvým koncertom, ktorým bol francúzsky projekt Nouvelle Vague. V stredu 30. marca sme očakávali bujarú oslavu. Nouvelle však len ukázali ďalšiu zo svojich tvárí.

Predskokan La Boetie bol typický dvojčlenný elektronický projekt. Jeden z tých, ktoré nedonútia fanúšikov vstať zo zeme a tak sme mohli vidieť opekačkovú zábavu na štvrtom poschodí pod železným nebom. To bola prvá pohybová fáza divákov, pretože aj turecký sed je predsa len pohyb. Druhá nastala s príchodom Nouvelle Vague okolo desiatej hodiny. Prísediaci sa postavili a od prvej chvíle až po tú konečnú vykonávali pohyb podobný pracovníkom pri výmene šichty vo filme Metropolis (badali sme aj pár energických výnimiek). Bar prehral battle s dvoma predavačkami vlastného ja na pódiu. Mareva Galanter (Miss France) a Liset Alea (herečka, speváčka) predviedli svoj herecký šarm, naučili sa pár slovenských potrebných slov a všetkých donútili baviť sa.

Nouevelle Vague priniesli do Bratislavy kalorickú bombu francúzskej koketnosti. To malo pri návrate domov za následok nechcenie sa podvoliť predstave, že tá zle natretá budova na kopci nie je aspoň Montmartre. Príčin, prečo Nouvelle nedosiahli nonšalantného orgazmu bolo viacero, ale tou hlavnou bol večne na seba narážajúci setlist. Rýchle skladby nahrádzali pomalé, nové staré. Krátkodobosť a požívačnosť divákovi neprekážali a tak neprestajne otváral ústa s očakávaním novej chute. O nálade a atmosfére môžeme hovoriť len ako o prvej nervovej sústave. Bordel sa nekonal a tak sme si vychutnali príjemný, jeden a pol hodinový stredajší večer s Nouvelle Vague a výhľadom na Bratislavu.

Oni nás milujú každého osobitne, my ich milujeme všetkých spolu. Ženy možno menej, muži možno viac, to je však len telesná potreba. Nouvelle Vague je pocit, v Dunaji rozdrobený, ale stále veľmi sladkoústy a láskyplný. Metaforické premostenie: Friday Night, Saturday Morning je názov jednej z ich skladieb. Ak by som si mal vybrať, tak určite Saturday morning - je to však nepodstatné, keďže túto skladbu Nouvelle nezahrali. Ďakujeme novovzniknutému priestoru KC Dunaj a prajeme mu s jeho dramaturgickou rozmanitosťou veľa atmosférických koncertov TU a TERAZ.

Nouvelle Vague + La Boetie, Bratislava - KC Dunaj, 30. 3. 11
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/zive/Nouvelle-Vague-La-Boetie-Bratislava-30-3-11~06~duben~2011/