ostatníHandsome Furs + 31Knots, Praha, 10. 10. 08

14.10.2008 | Autor: Milan Bachan | sekce: živě

Posledný piatok Sedmička praskala vo švíkoch, keďže kapely 31Knots a Handsome Furs sú starými známymi. Obe však predviedli odlišné predstavenia. Jeden element mali spoločný - zabavili nielen samých seba, ale aj všetkých čo prišli.

31Knots sa na radu dostali ako prví a opäť raz predviedli svoje divadlo. Doslovne. Okrem spevu, gitary a hereckého umenia ukázal spevák Joe Haege aj svoju širokú garderóbu. Tú zmenil počas koncertu niekoľkokrát. Dokonca sa chvíľami ukázal aj bez jej väčšiny. S priestorom dokonale oboznámený, začal hneď od začiatku svoj boj o získanie divákov a ich zapojenie do deja koncertu. Okrem kostýmov si so sebou 31Knots priniesli aj množstvo efektov, či nahratých samplov. Pomocou nich si mohli dovoliť aj niečo také ako „angažovať“ pomocné herečky. 31Knots sú známi experimentami v hudbe a spontánnosťou počas koncertov. Asi sa tak často nevidí, že spevák odspieva záver v strede medzi fanúšikmi, či predvedie ukážku svojho gitarového umenia počas prechádzky pomedzi ľudí. Samozrejme v inom klube by si to asi dovoliť nemohol. Vidieť ich hudbu naživo je predsa len niečo iné, ako si to len vypočuť. Uistíte sa, že chlapci to myslia úplne vážne (alebo to teda hrajú naozaj presvedčivo) a zatiaľ pre nich neexistujú žiadne hranice. A áno, pokiaľ vám niečo nebolo jasné po vypočutí albumu, po koncerte sa v tom stratíte ešte viac. Ktovie, či majú v tom všetkom vôbec jasno 31Knots.

Handsome Furs pochádzajú z ešte o kúsok severnejšieho miesta, konkrétne z kanadského Montrealu. Už samotné mesto definuje, na akej scéne pôsobia. A vôbec sa to nesnažia skryť. Práve naopak, svojou porciou jej dodávajú na veľkosti. Handsome Furs sú len dvaja, čo má za dôsledok o čosi jednoduchšiu koncertnú choreografiu, ale pri tom ešte viac vynikne ich minimalizmus. Alexei Perry za synťákom a bubnovým automatom síce tancovala a cvičila, ale hlavnou hudobnou devízou tohto dua, aspoň čo sa hudby týka, je jednoznačne Dan Boeckner. A jeho poloha hlasu. Tak dobre, ako znie v spojení s hudbou Wolf Parade, tak znie aj za jednoduchého doprovodu gitary a samplov. Ešte aj klasické „la la la“ je v jeho podaní úžasné. Melódie ich piesní vonkoncom nepôsobia zložito, ale majú v sebe niečo, čo vás dokáže previesť na úplne iné miesto. Depresívne texty o živote vo veľkomeste a zároveň hudba, ktorá akoby okolo vás vyčarúvala úžasnú nedotknuteľnú prírodu a pokoj. Jeden song za všetky - Sing! Captain. Handsome Furs komunikovali nielen medzi sebou, ale po celý čas aj s publikom. Bolo vidieť, že si Prahu a Strahov zamilovali už počas ich prvej návštevy minulý rok. Myslím, že sa tu ešte zastavia. Alebo prídu do Brna a tým „nenávideným“ mestom bude pre zmenu práve Praha.

Handsome Furs + 31Knots, Praha - Klub 007 Strahov, 10. 10. 08
Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/zive/Handsome-Furs-31Knots-Praha-10-10-08~14~rijen~2008/