přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní
tagy

tag: UVÁDĚNÍ JAZZOVÝCH PRVKŮ DO SÓLOVÁNÍ PRO ROCKOVÉ MUZIKANTY

12.4.2014 Ve dvacátém - a posledním - dílu této série se zaměříme na to, jak vkusně zkombinovat všechny koncepty, které jsme po dobu téměř dvou let v těchto článcích probírali.
3.3.2014 Z nějakého důvodu je pro mnoho lidí překvapující fakt, že i v jazzu se hojně využívají pentatonické stupnice. Přitom se jedná o naprosto běžnou součást arzenálu v podstatě každého jazzového muzikanta.
3.2.2014 Za poslední rok a půl jsme si už prošli rozklady septakordů, zmenšených, zvětšených i kvartových akordů, ale ještě jsme se pořádně nepodívali na rozklady prostých mollových a durových kvintakordů.
16.12.2013 U všech příkladů, se kterými jsme v posledních šestnácti dílech pracovali, jsme udržovali statickou harmonii. To znamená, že jsme si dané licky a postupy vždy demonstrovali přes jediný akord nebo harmonický základ.
17.11.2013 V patnáctém díle našeho jazz-rockového bádání jsme si představili dvě uměle vytvořené stupnice. Dnes si tedy pokusíme představit pár způsobů jejich praktického využití. Jak u zmenšené, tak u celotónové stupnice budeme využívat jejich symetrického charakteru.
16.10.2013 Všichni známe základní pentatonické stupnice, diatonické sedmitónové stupnice a i nějaké další tónové řady o sedmi tónech, které jsme zmínili ve dvou posledních článcích. Stupnice jako taková ovšem nemusí nutně obsahovat jen pět nebo sedm tónů.
12.9.2013 V minulém díle jsme si představili dvě nové stupnice, a to harmonickou moll a melodickou moll. V následujících příkladech si načrtneme příklady jejich užití jak v jejich základních tvarech, tak v jejich modálních podobách.
5.9.2013 Ve všech předchozích dílech v tomto seriálu jsme si prozatím vždy nový harmonický materiál představovali ve formě arpegií. Stupnice jsme vždy zmínili jen v kontextu konkrétních licků, popřípadě k uvedení typu zvuků, se kterým jsme v daném kontextu pracovali.
29.8.2013 Poslední dva tří tónové kvintakordy, které jsme si minulý měsíc probrali, už zapadly do vod poněkud disonantněji znějících prvků. Jelikož se obě tyto arpeggia skládají z opakujících se intervalů, na hmatníku tvoří symetrické tvary vhodné pro rychlé posouvání po hmatníku.
22.8.2013 Po několika měsících popisování septakordů jsme se v posledních dvou článcích konečně dostali k příkladům užívání třítónových arpegií. Začali jsme poněkud netradičně kvartovými akordy a nyní se přesuneme k běžnějším arpeggiím, a to konkrétně ke kvintakordům.

1-10 (20) 

na začátek posounout vzad předešlé 1 2 další posounout vpřed na konec

 
 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.