muzikus.cz na

facebook twitter
přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní
tagy

tag: KUDY PO HMATNÍKU

22.3.2016 Pokud jsem ve čtrnáctém dílu vzal trochu zkrátka kytaristy, protože jeho náplň se nesla spíše v obecném duchu a nebyla šita na míru pouze kytarovému hmatníku, ale i libovolným dalším nástrojům, dnes se to pokusím napravit.
10.2.2016 Jelikož jsme se v předchozích dílech zabývali jednotlivými církevními mody a prozradili si něco o charakteru těch nejdůležitějších, tentokrát nás čeká pár příkladů pro porovnání funkční harmonie v přirozené dur a moll s modální harmonií.
10.1.2016 Naše pátrání po stupních durové stupnice nás tentokrát zavede na její pátý stupeň, kde leží modus, který se nazývá mixolydický. Prozradíme si něco o jeho vztahu k blues a moderní muzice a také jak s ním naložit v doprovodech a sólové improvizaci.
2.1.2016 V jedenáctém díle jsme si ukázali praktické použití dórského modu a přesvědčili se, že pod zdánlivě archaickými názvy církevních modů se skrývá tónový materiál běžně používaný v moderní muzice. Dnes budeme tedy v tomto duchu pokračovat a posvítíme si na další z těchto modů.
4.12.2015 V předchozím díle jsme otevřeli téma církevních modů nacházejících se na různých stupních durové stupnice a seznámili jsme se s jejich názvy a charakteristickými intervaly. Nyní se tedy podrobněji podíváme na ty mody, které pro nás mají z pohledu populární muziky největší praktický význam,...
10.11.2015 V minulém díle jsem slíbil, že blíže prozkoumáme jednotlivé stupně durové stupnice a společně se podíváme na jednotlivé církevní mody, které se v ní nacházejí. Pokusíme se společně najít odpověď na otázku, k čemu nám takto archaicky znějící název může být v moderní muzice.
20.9.2015 Stejně jako v předešlých dvou lekcích, budeme i nadále pokračovat v melodických vzorech v rámci durové stupnice a blíže se podíváme na polozmenšený septakord s jeho případnými nadstavbami.
13.8.2015 V minulé lekci jsme nakousli téma pohybu po hmatníku v různých prstokladových typech, dnes v něm tedy budeme pokračovat. Jako návody pro melodické hraní nám poslouží takzvané sekvence - tedy motivy, sekvencovitě posouvané v rámci zvolené stupnice.
17.7.2015 Pojďme dnes více hovořit o organizaci hmatníku jak pro doprovody, tak pro sólové hraní. Na rozdíl od klasické kytary, na které se pro durové a mollové stupnice používá pouze několik prstokladových typů, hraných vždy od základního tónu,...
7.7.2015 V minulé lekci jsme se seznámili se systémem akordického značení a jeho jednotlivými symboly, tentokrát si posvítíme na techniku jednosměrného „picku“ a také na durové akordy s velkou septimou. S chutí do toho!

1-10 (15) 

na začátek posounout vzad předešlé 1 2 další posounout vpřed na konec

 
 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.