přihlášení uživatele
přihlásit trvale na tomto počítači
vyhledávaní
tagy

tag: KLÁVESÁKOVO ZAMYŠLENÍ

25.11.2015 Milí klávesoví přátelé, dostáváme se symbolicky na konec dlouhé řady zamyšlení věnovaných hlavně tipům pro ovládání nástrojů a práci s programováním zvuku.
26.10.2015 V minulých dílech jsme si probrali na konkrétních ukázkách některé základní typy zvuku - lead, pad, bass apod. Pokud pracujeme se zvuky delší dobu takto systematicky, můžeme si na sebe vymyslet ještě další způsoby, jak se naučit lépe a rychleji se zvuky pracovat.
14.9.2015 V dnešním díle se podíváme na typ zvuku, který jsme zatím ještě nerozebírali, a sice syntetickou basu. Bude to zvuk z písně George Dukea Reach For It (ze stejnojmenné desky z roku 1977).
16.8.2015 Dnes opět zabrousíme do našich domácích končin a podíváme se na zvuk sóla z písně Denisa od Miroslava Žbirky. Jedná se opět o jeden z „archetypálních“ zvuků nástrojů 80. let, který můžeme najít s menšími obměnami i na mnoha jiných nahrávkách (např. Fancy: Flames of Love).
25.7.2015 V dnešním díle se podíváme opět na syntetický zvuk, tentokrát ze začátku známého hitu Save a Prayer skupiny Duran Duran. Pochází z roku 1982, kdy byl na výsluní klávesové přízně legendární polyfonní analog Roland Jupiter 8, který se začal vyrábět o rok dříve a byl v nahrávce použit.
28.6.2015 Dnes, na rozdíl od minulých dílů, změníme nástroj i styl a podíváme se na úvodní pasáž známého hitu Walk of Life od skupiny Dire Straits. V něm najdeme dva varhanní zvuky.
28.5.2015 V dnešním díle se trochu pobavíme a podíváme se na syntetické zvuky z písně Nápoj lásky číslo 10, kterou nazpíval v roce 1975 Karel Gott. Ano, řeč bude právě o těch „žabích“ zvucích, které zdobily nejednu píseň té doby a nepřipravenému posluchači zněly jak z jiného vesmíru.
27.4.2015 V dnešním díle ještě zůstaneme u zvuků z legendárního MiniMooga a podíváme se na jiný sólový zvuk, tentokrát ve skladbě The Seventh Day od Jana Hammera, českého rodáka žijícího v USA (ze sólového alba The First Seven Days, 1975).
23.3.2015 V dnešním díle se již podíváme na konkrétní zvuk, a sice známý sólový zvuk z písně Welcome to the Machine od skupiny Pink Floyd (z alba Wish You Were Here). Najdeme ho i na sólových projektech Rogera Waterse, například na DVD In the Flesh.
23.2.2015 V následujících dílech si ukážeme, jak postupovat při analýze konkrétního zvuku a jeho programování v praxi. Na začátek pár základních úvah. Programování zvuku není činností, kterou je nutno přenechat odborníkům a „raději se do ní nepouštět“.

1-10 (44) 

na začátek posounout vzad předešlé 1 2 3 4 5 další posounout vpřed na konec

 
 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.