Muzikus.cz homepage
přihlášení uživatele
PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELE JE ZRUŠENÉ
vyhledávaní
tagy

tag: JAK TO VIDÍ (SLYŠÍ) ZVUKAŘ

19.2.2016 Další z věcí, kterou není možno nezmínit v souvislosti s vedením mikrofonního signálu kabelem, je fantomové napájení kondenzátorových mikrofonů (a dalších zařízení). Pro správnou funkčnost celého systému je třeba mít mikrofon zapojen symetricky - tzn. třížilově.
30.1.2016 Když už jsme se v problematice vedení signálu pozastavili obecně i konkrétněji u mikrofonního kabelu, nelze na tomto místě nezmínit něco, čeho při naší práci neustále a bohatě využíváme a co nám velmi ulehčuje náš mnohdy trpký zvukařský život - a to je symetrické vedení signálu, v zahraniční terminologii je užíván výraz balanced - symetrický a unbalanced - nesymetrický.
28.12.2015 Když už řešíme mikrofonní kabely, nemůžu se v tomto bodě z profesního hlediska nepozastavit několika slovy u jejich výroby, čili pájení a následné funkční kontroly.
11.12.2015 Než přejdeme k dalším komponentům v signálové cestě směrem od zdroje zvuku (konektory a kabel), zastavme se v tomto bodě, dalo by se říct u doplňkových záležitostí, které mají ovšem svoji jakousi zvláštní důležitost a zaslouží si alespoň pár slovy se o nich zmínit.
12.11.2015 Další z hledisek, podle kterého můžeme mikrofony rozdělit, je jejich tzv. směrová charakteristika. Ta nám říká, s jakou citlivostí mikrofon snímá zvuky přicházející v ose a mimo osu mikrofonu.
27.9.2015 Dnešním dílem se začneme postupně zabývat signálový řetězcem, logicky nejlépe ve směru toku akustického signálu. Jelikož na začátku takového řetězce máme, vyjma nástrojů připojených linkovými výstupy (akustická kytara, klávesy, basový aparát, různé harddiskové přehrávače apod.), ...
13.6.2015 Jak jsem minule avizoval, dnes si zkusíme mikrofony rozdělit, a to nejprve podle principu jejich funkce. Opět chci na úvod této kapitoly odkázat na opravdu kvalitně zpracovanou publikaci Praxe zvukové techniky Václava Vlachého, který se jednotlivými typy mikrofonů a jejich použitím poměrně podrobně zabývá.
18.3.2015 Další oblast, které se tak nějak můžeme začít věnovat, je pásmo nosných a vyšších basů, zasahující až do vyšších středů: 80, 100, 125, 160 Hz. Nemělo by nám zde nikde nic rezonovat, hučet či jinak působit nějaké sluchové nepříjemnosti - nikde v oblasti těchto frekvencí.
10.2.2015 Ještě než se vrhneme na jednotlivé články signálového řetězce, pojďme se ještě přece jen pozastavit nad celkovým nastavením našeho PA systému. Je to totiž oblast, ve které jsem se taktéž setkal s mnoha chybami a omyly, s některými zcela proti veškerému logickému myšlení.
10.1.2015 Na některých zvukařských diskusních fórech jsem se párkrát setkal s názorem, že ekvalizace monitorů není nutná, a tuto nepotřebu ekvalizovat tam dotyční často radili i ostatním.

79-88 (96) 

na začátek posounout vzad předešlé 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 další posounout vpřed na konec

 
 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.