Muzikus.cz homepage
přihlášení uživatele
PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELE JE ZRUŠENÉ
vyhledávaní
tagy

tag: JAK TO VIDÍ (SLYŠÍ) ZVUKAŘ

31.8.2016 Navážeme na naše povídání z minula o charakteristice digitálního pultu. Stránkování mezi vrstvami je jedna z věcí, která je u této platformy skutečně nová, na analogu bylo dříve prostě nemyslitelné, aby stejný fader, např. č. 1, ovládal jednou hlasitost kopáku, podruhé kytary a potřetí zpěvu.
6.8.2016 Dnes se tedy konečně dostáváme k druhé ze dvou základních platforem - totiž k digitálnímu mixážnímu pultu. Co se týče live akcí a jejich ozvučování, digitální pulty v dnešní době jednoznačně převládají a analogové modely postupně mizí i z malých akcí a naopak se objevují v inzercích za v minulosti nebývale nízké ceny.
27.6.2016 Počínaje tímto dílem tedy začínáme samostatnou část, kde se budeme (pro někoho možná konečně :-)) věnovat ozvučování a nastavení jednotlivých nástrojů v nejrůznějších hudebních uskupeních.
14.6.2016 Tak se ke mně, přátelé, dostalo několik vašich kladných reakcí na minulý „retro“ díl. Díky a věřím tomu, že spousta z vás, co jste taky nezačali zvučit právě včera nebo se už nějaký ten pátek pohybujete po pódiích na akcích nejrůznějšího typu, máte rádi stará zařízení a přístroje, se kterými jsme někdy pracovali a které nám sloužívaly.
24.5.2016 Navážeme plynule na naše minulé povídání, a ještě než přikročíme k samotným pultům, řekneme si něco málo o vývoji zvučení z historického hlediska a následně o osobnosti zvukaře.
18.5.2016 Po obecnějším úvodu nás čeká další pokračování v oblasti mixážních pultů, které jsem v minulém dílu nazval srdcem celého zvukového systému. Možná by ale byl přesnější a výstižnější termín mozek celého systému.
24.3.2016 Dá se říci, že vše kolem mikrofonů a věcí kolem nich jsme tak nějak plus mínus zvládli, budeme tedy pokračovat v signálové cestě dále. Na programu je tedy stage box (v kapelách nazývaný různými zvířecími druhy jako pes, kočka, žába a já nevím, čím ještě :-)) a následně multipárový kabel k mixážnímu pultu - tzv. „párák“.
5.3.2016 Minule jsme další součást signálového řetězce zakončili opět takovou úvahou o poctivosti tohoto řemesla, či potažmo „řemeslnících“, nyní se zase v putování signálu posouváme dále, a sice ke koncovým zesilovačům, ať již samostatně si stojícím a pracujícím, nebo ukrývajícím se v útrobách aktivních reproboxů.
19.2.2016 Další z věcí, kterou není možno nezmínit v souvislosti s vedením mikrofonního signálu kabelem, je fantomové napájení kondenzátorových mikrofonů (a dalších zařízení). Pro správnou funkčnost celého systému je třeba mít mikrofon zapojen symetricky - tzn. třížilově.
30.1.2016 Když už jsme se v problematice vedení signálu pozastavili obecně i konkrétněji u mikrofonního kabelu, nelze na tomto místě nezmínit něco, čeho při naší práci neustále a bohatě využíváme a co nám velmi ulehčuje náš mnohdy trpký zvukařský život - a to je symetrické vedení signálu, v zahraniční terminologii je užíván výraz balanced - symetrický a unbalanced - nesymetrický.

71-80 (96) 

na začátek posounout vzad předešlé 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 další posounout vpřed na konec

 
 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.