tag: JAK TO VIDÍ (SLYŠÍ) ZVUKAŘ
8.3.2017 Dnes si tak nějak shrneme téma koncových stupňů, přičemž se taky ještě podíváme na zařízení funkčně nějakým způsobem přesahující takovýto běžný zesilovač. Mám na mysli modely kombinující klasickou zesilovací úlohu s dalšími nadstandardními funkcemi.
12.2.2017 Po minulém polemizování nad aktivními a pasivními systémy zde máme další kapitolu, kterou, nacházejíce se v aktuálním - příslušném - bodě signálového řetězce, věnujeme koncovým (výkonovým) zesilovačům.
17.1.2017 Jak už bylo minule řečeno, dnes se podíváme na funkčně o něco složitější a celkově sofistikovanější zařízení určená k frekvenčnímu rozdělení zvukového spektra - speaker management systémy.
31.12.2016 Takže jsme se konečně po několika dílech odpoutali od opravdu „výživného“ tématu, jako je mixážní pult. Dalo by se o něm povídat a nejrůznějším způsobem polemizovat ještě asi hodně dlouho a možná by nám na to samotný tento seriál ani nestačil.
30.11.2016 Dnes si téma mixážního pultu tak nějak dokončíme, tedy coby článku signálového řetězce, jak už bylo zmíněno v předminulém dílu, nadále se s ním samozřejmě budeme setkávat v tématech týkajících se nastavení jednotlivých nástrojů a vokálů.
31.10.2016 Ještě pro doplnění minulého dílu o výhodách a nevýhodách digitálních pultů je třeba jako jednu z výhod zmínit celkově nižší hmotnost zejména u běžně používaných základních modelů (dražší digitály vyšších řad jsou již tedy taky slušně těžké „almárky“ :-)), ...
28.9.2016 V dnešním dílu si tedy zkusíme tak nějak celkově „zráchnout“ výhody a zároveň nevýhody digitálního (a tím vlastně i analogového) pultu. Téma „mozku“ zvukové aparatury již sice brzy opustíme, ovšem pouze coby článku signálového řetězce,...
31.8.2016 Navážeme na naše povídání z minula o charakteristice digitálního pultu. Stránkování mezi vrstvami je jedna z věcí, která je u této platformy skutečně nová, na analogu bylo dříve prostě nemyslitelné, aby stejný fader, např. č. 1, ovládal jednou hlasitost kopáku, podruhé kytary a potřetí zpěvu.
6.8.2016 Dnes se tedy konečně dostáváme k druhé ze dvou základních platforem - totiž k digitálnímu mixážnímu pultu. Co se týče live akcí a jejich ozvučování, digitální pulty v dnešní době jednoznačně převládají a analogové modely postupně mizí i z malých akcí a naopak se objevují v inzercích za v minulosti nebývale nízké ceny.
27.6.2016 Počínaje tímto dílem tedy začínáme samostatnou část, kde se budeme (pro někoho možná konečně :-)) věnovat ozvučování a nastavení jednotlivých nástrojů v nejrůznějších hudebních uskupeních.
64-73 (96)