Yes: Fly from Here

8.9.2011 | Autor: Ivan Ivanov

Frontiers/EMI (47:35)
Je to až úsměvné, jak se určité situace a fluktuace určitých lidi v Yes opakují s téměř železnou pravidelností. Bill Bruford, Tony Kaye, Trevor Rabin, Rick Wakeman, výčet jmen by mohl pokračovat… zkrátka, kdo jednou v kapele byl, mohl by se tam znovu objevit, i kdyby za jednatřicet let. To se právě stalo a na Fly from Here se objevili staří známí ze sestavy Yes z desky Drama (1980) – Geoffrey Downes a Trevor Horn. První podstatnou část desky složil, aranžoval a nahrál klávesové party, druhý s jemu vlastním okázalým mistrovstvím album produkoval. A jak to nové album dopadlo, když se Yes po desetileté pauze od desky Magnification (2001) rozhodli znovu nahrát nový materiál? Odpověď zní: překvapivě dobře. Jak se dalo čekat, Geoffrey Downes to celé malinko posunul směrem k líbivosti, jak to dělá ve své skupině Asia, ale ne zase tak moc, aby pro Yes typická propracovanost a hudební náročnost zmizely. Fly from Here je vlastně dobře vybilancovaná deska s krásnými melodiemi, zapamatovatelnými refrény, a jak je u Yes zvykem, s brilantními instrumentálními výkony. Se ctí vychází i nový zpěvák Benoit David. Je svůj a jeho hlas se k muzice Yes překvapivě dobře hodí. Svůj sólový blok jak za starých časů dostal i Steve Howe, není to nic omračujícího, ale k podtržení tvrzení, že Yes nahráli dobrou desku v duchu 70. let, dostačující.

Zlatý hřeb: Life on the Film Set
Zní to jako: Yes jako na konci 70. let

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Yes-Fly-from-Here~08~zari~2011/