Within Temptation - Hydra

10.4.2014 | Autor: Lukáš Nevola

BMG/Mystic (49:30)
Zpěvačka Sharon den Adel už v rozhovorech otevřeně připouští, že metal je pro ni jen pracovní nástroj, který se hodí k dosažení obchodních cílů kapely. A kdo poslouchá nahrávky Within Temptation s alespoň troškou střízlivého odstupu, vlastně tím nemůže být překvapen. Jde o důsledně vykalkulovanou mašinerii, která se chce líbit za každou cenu, a povrchní blyštivost má v každém okamžiku přednost před nějakými hlubšími proudy a trvanlivějším, opravdovějším jádrem. To ale nechápejte jako žlučovitou obžalobu, jen holé konstatování faktů.

Na druhé straně totiž Sharon se svým mužem Robertem (oba jsou akademicky vzdělaní marketingoví odborníci) dokážou kapelu kormidlovat tak, že výsledky jsou vskutku působivé. Novinka Hydra zatím asi nejlépe ze všech alb spojuje pompézní bombastické zvukové balení, neodbytně líbivé melodie, dokonale promyšlenou dramaturgii a v neposlední řadě vyrovnanost materiálu, který - bez ironie - funguje.

I když by kapela moc chtěla (proud slavných hostů počínaje Tarjou Turunen a konče rapperem Xzibitem spolehlivě kropí posluchače napříč žánry jako salva z brokovnice), každému se do noty a vkusu evidentně netrefí. Ovšem když se nebudeme přetvařovat a na rovinu si řekneme, že jsou Within Temptation vlezlá hitparádová mašinka, tak zároveň s čistým svědomím uznám i druhou stranu mince: dá se to celé dělat mnohem hůř. Takže svým způsobem respekt.

Zlatý hřeb: Roses
Zní to jako: precizní a účinný popmetalový prefabrikát

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Within-Temptation-Hydra~10~duben~2014/