WHEATUS: Wheatus

6.2.2002 | Autor: Ondřej Váša

Columbia/Sony Music Bonton (33:11)
Ještě před nedávnem měli Wheatus na MTV záviděníhodnou rotaci. Kromě všudypřítomného videoklipu ke skladbě Teenage Dirtbag jsem je viděl hrát při jakési monstrakci s modelkami, slyšel je povídat o střední škole nebo dělat prima legraci s prima moderátorem. Kapelu evidentně proslavila účast na soundtracku k filmu, kde hraje kluk, co už byl k vidění v American Pie, a taky holka z American Beauty. Vím, že z toho asi nejste dvakrát moudří, ale já nic víc nevím. Jen mě napadá, že pakliže snímek American Pie 'udělal' Blink -182, mně neznámý film stejným způsobem protlačil či protlačí Wheatus. Postřehy pánů Vlčka či do jisté míry Švamberka, jak jste je mohli číst v posledních číslech našeho žurnálu, míří v tomto ohledu do černého. Stoupá-li dnes alespoň ve Státech obliba filmů o přijatelně střelené americké mládeži ze střední školy, užší propojení filmového a hudebního průmyslu přirozeně spěje k přímo úměrnému vzestupu popularity angažovaných kapel. Zvláště když triviální pop-punk apod. k filmům o mládeži patří jako brambory do bramborového salátu. Wheatus jsou stejně jako Blink -182 neškodní maňásci, ztělesnění banality a falše. Nic víc než klíčenky & suvenýry k oblíbenému skeči. Jasně, že ty písničky jsou veskrze líbivé a tak, říká se tomu chytlavý popík, ale na téhle škrabošce si zuby vylámat nechci. Takzvaně chytlavou písničku dokáže složit každý ňouma, veliký Robbie či jeho tým budiž příkladem za všechny. Jeden aby pomalu emigroval do ráje paměti nebo na pole vážné hudby.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2002/01

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/WHEATUSWheatus~06~unor~2002/