Unborn - Awaken To Reality

5.9.2013 | Autor: Michal Husák

vlastní náklad (35:28)
Obhroublí Pražáci Unborn jsou tu s další nahrávkou - na své poměry relativně rychle - a přísně vzato by se dalo mluvit o prvním opravdu „regulérním“ albu. Pětice produkuje tradičně střižený thrash metal s neortodoxním viděním - opírá se o klasický půdorys žánru, ale se současným feelingem.

V rámci možností docela propracovaný materiál sjednocuje drsná povrchová krusta, která celkový dojem posouvá zdánlivě až k hranicím death metalu. S melodiemi a odlehčenými polohami kapela pracuje obezřetně a střídmě (Trapped Between Two Worlds), ale ukazuje, že to zdatně zvládne i v těch nejintenzivnějších momentech - viz dynamicky strhující Faces in the Mirror. Přesto je celkový dojem škrábavý jako struhadlo, čemuž přispívá i Alexandrův silový zpěv. Povedený a kompaktní zvuk vyšel z Hellsoundu Honzy Kapáka; nahrávka je plná a pevná, v aranžích se songy obejdou bez „syntetických barviv“ elektroniky či kláves. Adekvátní službu desce dělá i silně žánrový, téměř karikovaně stylizovaný, ale výborně sladěný a po všech stránkách dotažený artwork.

Unborn mají vše srovnané, nahrávku od nahrávky se přesvědčivě zlepšují... Samozřejmě není možné postavit Awaken to Reality na stejnou úroveň s novou deskou Megadeth (pro Unborn bych viděl ideálně čtyři a půl hvězdičky), ovšem využijme metaforu s fotbalovým ofsajdem. Tam přece také platí, že když je situace na rozhraní, měla by být posouzena ve prospěch aktivního a kreativního týmu...

Zlatý hřeb: Burn Inside, Faces in the Mirror
Zní to jako: hutný, poctivý thrash metal

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Unborn-Awaken-To-Reality~05~zari~2013/