Tři sestry: Lihová škola umění aneb Válka s loky

8.3.2004 | Autor: Markéta Löflerová

EMI (48:49)

Zvykli jsme si na to, že Tři sestry vydávají albové novinky se železnou pravidelností a pokaždé na nich jsou tři nebo čtyři skladby s potenciálem dostat se do koncertního programu natrvalo, zbytek je odpad. Tentokrát to bude mít pražská "hospodská" skupina s výběrem tutovek složitější, protože na novince Lihová škola umění aneb Válka s loky je silných momentů celá řada, dokonce by dala na samostatný koncertní program.

Tři sestry totiž pořídily své dosud nejpovedenější album, odmyslíme-li kultovní debut Na Kovárně to je nářez ze začátku devadesátých let. Od toho se ale liší tím, že kapela dnes je plná solidních hudebníků (ti, co hrát neuměli, se zlepšili), kterým už nestačí jen nasadit, vystartovat a doběhnout ke konci skladby, ale mají snahu během dvou- až tříminutovek něco vymyslet, hudebně se projevit a najít do každé melodie motiv. Na desce je to zpravidla nějaká vyhrávka, navíc jsou na ní písničky Aida a Modlitba pro Partu, v nichž se kapela ocitá v trochu dojemné poloze, v obou případech ale s vynikajícím textem Lou Fanánka Hagena a se silou hospodských povalečů, kterým prostě přišlo na mysl poprat se se životem a popřemýšlet nad ním.

Fanánek se vůbec vypjal k vynikajícím výkonům. Jeho texty jsou vtipné, chytré, skvěle pracuje s jazykem a napovídají, že by bylo dobré jej mít i jako básníka či literáta. To všechno přispělo k tomu, že nová deska Tří sester stojí nad předcházejícími.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2004/02

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/Tri-sestryLihova-skola-umeni-aneb-Valka-s-loky~08~brezen~2004/