The Quill: Voodoo Caravan

4.10.2002 | Autor: Radek Dobáš

Steamhammer (56:07)
Je libo trochu zavzpomínat na léta sedmdesátá čili hardrocková? A ještě k tomu s řádně nadupaným zvukem a produkcí hodnými jedenadvacátého století? Pak jsou The Quill právě sousto pro Vás!

The Quill rozjíždějí svou Voodoo Caravan, takto třetí desku, hnedod začátku pěkně zostra a nenechají posluchače odpočinout po dobu téměř celé hodiny. Jejich muzika se nechává inspirovat tím nejlepším ze zmíněných sedmdesátých let, nejvíce pak asi Black Sabbath (zejména temnější náladou a opravdu hutným zvukem), ale rozhodně se nejedná o žádnou lacinou kopii. Perfektně rozjeté kytary, nadupaná rytmika a bluesový zpěv (občas ale trochu intonačně nejistý) se řítí od úvodní titulní pecky přes skoro psychedelické kousky Until Earth Is Bitter Gone a (Wade Across) The Mighty River, rockové chuťovky Save Me nebo Overlord, techničtější bluesový kousek Travel Without Moving, překvapivě melodičtější Drifting až k závěrečnému předlouhém opusu Virgo.

Musím se přiznat, že styl a melodika, které The Quill představují, nepatří mezi moje nejoblíbenější, a tak moje cesta k pochopení (nebo spíš vychutnání) této desky byla opravdu dlouhá (než jsem se odvážil tyto řádky napsat, prohnal jsem ji přehrávačem, myslím, více než desetkrát). Přesto věřím, že energie (tady se asi opravdu nejvíce hodí anglismus 'drive'), technická propracovanost a upřímnost Voodoo Caravan si vás nakonec získá stejně jako mě, a možná mnohem dříve než po těch deseti posleších!

Psáno pro: &musiQ 2002/09

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/The-QuillVoodoo-Caravan~04~rijen~2002/