The Prostitutes: Hometown Zombies

15.6.2009 | Autor: Jindřich Göth

Championship Records (52:14)
Jedna věc je mimo diskusi, Hometown Zombies je lepší deska než syrový, neučesaný, ale zároveň poněkud nesourodý a „polotovaroidní“ debut Get Me Out Of Here. The Prostitutes si s druhou deskou dostatečně vyhráli, rozkročili se mezi několik stylů – kytarový pop, elektro, country, špinavý folk. Nařčení z rabování Joy Division nechť vezmou za své, tohle je kapela s vlastním zvukem a ksichtem. A hity. Jestli jste někdy četli nějaké žvásty o tom, že tahle kapela hity nepotřebuje, zapomeňte na to. Každá kapela z tohohle ranku je potřebuje a The Prostitutes je umí: titulní Hometown Zombies, Boom, duet Leave It Like It Is, kde si Adrian přehazuje slova s La Petite Sonjou se může zdát až přespříliš vlezlý, ale svůj účel splní, zaryje se ho hlavy. K téhle věci mimochodem existuje klip a vznikají dva další – Boom a Elephant – oba v režii Šimona Šafránka. The Prostitutes prostě na druhém albu netroškaří, což potvrzuje o volba „mainstreamovějšího“ producenta Dušana Neuwertha. Ten naštěstí kapelu netransformoval v Tata Bojs II., ale dovedl je k propracovanému, promyšlenému a soudržnému tvaru. Jasně, pár věcí je to do počtu, Space Oddity 2009 evokuje Bowieho nejen názvem, ale přijmeme-li fakt, že i v českém ranku může vzniknout dobrá kytarová deska, máme jednu před sebou.

Zlatý hřeb: Thank You, ale i tu Leave It Like It Is si broukám podezřele často
Zní to jako: zralá a věci znalá kytarovka made in czech republic

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/The-Prostitutes-Hometown-Zombies~15~cerven~2009/