The Chieftains: Further Down The Old Plank Road

16.11.2003 | Autor: Tomáš S. Polívka

Victor/BMG (55:03)
Klasici irské lidovky se ale už vážně začínají opakovat. Další deska postavená na kupě věhlasných hostů jako Long Black Veil či Tears Of Stone? A opět natáčená převážně v country odérem prodchnutých studiích Nashvillu jako předchozí album? Jenže The Chieftains se opakují kouzelně a v případě novinky záměrně. Nashvillské sessions byly natolik plodné, že vydaly materiál na dva disky a tak je, jak ostatně jasně říká sám název, Further Down The Old Plank Road logickým pokračováním loňského disku Down The Old Plank Road. Stačí pár taktů z překotné úvodní jízdy The Raggle Taggle Gypsy, spáchané ve spolupráci s partičkou Nickel Creek, a je po pochybách. Připočtěte k bolesti smutné loučení Hick's Farewell v podání Allison Moorer, kytarové čarování Cheta Atkinse, uhrančivou Emmylou Harris, hulákajícího Johna Hiatta, elegána Rickyho Skaggse a neodoláte. Přestože se někteří hosté překrývají s loňským titulem (např. právě pánové Hiatt a Skaggs), nevstoupíš dvakrát do stejné řeky ani cesty. Aneb zůstalo neodolatelné kouzlo společného mejdanu rozjařených irských emigrantů v putice daleké, divoké a neznámé Ameriky, ovšem mejdan se koná o rok později a tak jsou jeho účastníci v novém prostředí mnohem zabydlenější a jistější.

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2003/11

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/The-ChieftainsFurther-Down-The-Old-Plank-Road~16~listopad~2003/