The Charlatans: Songs From The Other Side

19.12.2002 | Autor: Veronika Schmidtová

Beggars Banquet/Mute CS ( 78:47)
Sesbírané b-spisy vítáme rádi. Co nám do výběrů největších hitů; slyšeli jsme každý mnohokrát a slouží hlavně potřebám obsluhy přehrávače na večírku, když už z butylek notně upito. B-strany řadovému posluchači ale mnohdy bohužel unikají. Třeba zrovna The Charlatans se vedle 'řadových' písniček můžou chlubit i pobočnými, leč půvabnými suitami instrumentálního charakteru.

Z Písniček z druhé strany se povedlo sestavit chuťovku. Až na výjimky totiž kapela v letech 1990-7 disponovala (kteréžto období deska mapuje) velmi kvalitním materiálem. Střelbou od boku buďtež potom jenom Two Of Us, kousek zaměnitelný s tvorbou spousty 'revivalových' kapel a Feel Flows, docela sexy, ale jinak vcelku nudný mix Vana Bastena na jedno použití. Na druhou stranu desce staromilských kytarofilů dodává zdání čerstvosti, že ano.

Mnohem vypečenější modernistická pecka vyhřezla z útrob Chemical Brothers. Potřebám zaktualizovat i deset let starý materiál by posloužila asi lépe než Bastenův kus; nicméně Nine Acre Dust by našinec v záplavě neživotných party sounds nehledal ani omylem. Faktem je, že remix působí jako excentrický jang k nevýbušné jinové hudbě The Charlatans, tudíž ničemu neškodí a právě proto se určitě vetřel na desku.

Mezi záplavou recyklovaného materiálu The Charlatans, jímž firmy letos sytí trh (mj. živák Live It Like You Love It či DVD Just Lookin') se tato kompilace určitě neztratí. A kdyby nebyly poslední dvě desky tak vydařené, bylo by hvězdiček ještě více. Kdybysem to býval věděl, tak bysem sem nechodil.

Psáno pro: &musiQ 2002/12

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/The-CharlatansSongs-From-The-Other-Side~19~prosinec~2002/