THE CRANBERRIES: Wake up and smell the coffee

17.12.2001 | Autor: Honza Vedral

MCA Records/Universal Music (49 : 39)
Námitka: 'trochu repete, ne?' Argument: 'Irelevantní námitka.' Víte, Cranberries přeci nejsou ta bublina, co se pořád vyfukuje a nafukuje a mění v duze barvy. Ta kejklířská varianta, do které si můžete vlézt a skrz realitu pokřivenou mýdlovým zlomením paprsků pozorovat smějící se děti. Jenom se koukněte na booklet. Cranberries jsou ten roj červených bublin, které se vám po bezesné alkoholové noci vřítí rovnou do postele. Bubliny,co vás nechají zařvat a ponořit se zpátky do agónie žití. Jenom na tváři vám přitom nechají ten potutelný úsměv. "Tyhle bubliny se prostě nemění," našeptává mi Dolores z alternativního vesmíru. Close your Eyes, close your eyes. Breath the air, out there. Fantasies, fantasies we are open.

Pochybovači odsuzují, pochybovači nerozumí, pochybovači nedočkaví. Desku Wake Up And Smell The Coffee zatížili předsudky - někdo tu prý jenom opakuje svou formulku na dělání hitů, někdo tu prý rozmělňuje svůj význam, někdo nás prý už popáté na to samé neutáhne. Chyba - špagát pro pochybovače! Cranberries to zvládnou. Ta deska znamená absolutní klid. Dolores sama to definuje v Never Grow Old. Jde o tu chvíli, kdy se zastavíš a řekneš si: "This is my perfect day". A realita se přizpůsobuje tobě, nety realitě. Stojíš uprostřed času a ať se podíváš kamkoli, všechno je dokonalé. To, co bylo, to, co je i to, co teprv přijde. A taková ta deska je. Sevřenější a vyklidněnější, než cokoli, co kdy Cranberries udělali. Absolutní pop s nábojem ráže Dolores O´Riordan Burton.

Mr. producent Stephen Street si od druhého alba No Need To Argue brousil nehty, aby na pětce pomohl dokázat, že Cranberries nejsou vyšeptaná kapela. Ještě pořád vás umí chytnout pod krkem a vytáhnout do dream landu. V téhle chvíli nevím o lepší desce na dojezd. Na ten opravdový dojezd. Uspořádejte party, jděte brzo spát, ráno se probuďte jako první, pusťte cédéčko, nalijte kafe, sedněte a pozorujte tu krásu dopitých lahví, vypálených vajglů a čerstvých fleků na koberci. Pusťte na sebe zimu, sledujte ptáky zobající slunečnicová semínka, čuchejte přítomnost. A to kafe. A tu hudbu.

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/THE-CRANBERRIESWake-up-and-smell-the-coffee~17~prosinec~2001/