Sting: Sacred Love

5.11.2003 | Autor: Tomáš S. Polívka

A&M Records/Universal Music (58:13)
Sting se pokusil vykročit dál směrem k world music, dokonce se kvůli tomu naučil hrát na turecký klarinet a přizval si velkou partu hostů hrajících na tabla, sitar, darduk a další méné obvyklé nástroje. Zároveň ovšem zahltil a ve výsledku zploštil hudbu kvantem naprogramovaných rytmických smyček. Škoda. Rytmická linka písní kdysi tak náruživého milovníka jazzového frázování a nakažlivých synkop mnohdy připomíná primitivní dancefloor. Obzvláště tupý je pak bonusový remix Send Your Love. Stingova snaha dělat muziku za každou cenu nově pak působí poněkud samoúčelně až škodlivě. Ale co si má počít, než snažit se o změnu zvuku, když se mu nedaří posunout autorský rukopis? (Poslechněte si třeba melodii Stolen Car - nepřipomíná náhodou nějakou předchozí Stingovu píseň? A tak bychom mohli pokračovat píseň po písni.) Ale přestože Sting tak trochu zahnal sám sebe do slepé uličky, stále zůstává popovým géniem a předchozí výtky vytanou pouze ve srovnání s ním samým v dobách tvůrčího rozletu. A přestože novinka působí jako celek ve srovnání s předchozím CD Brand New Day jako chudší příbuzný (o trvalkách jako ...Nothing Like The Sun ani nemluvě), má několik silných momentů, pro které si zaslouží zařazení do sbírky. Trojice písní počínající mrazivou výpovědí This War přes baladu typicky stingovského střihu The Book Of My Life k titulnímu hypnotickému dílku Sacred Love nezklame žádného Stingova ctitele. Jenže čtyři až pět silných čísel za jeden (poslechový) večer - není to na známého přeborníka trochu málo?

Psáno pro: časopis Rock&Pop 2003/11

Online verze stránky: https://www.muzikus.cz/recenze/StingSacred-Love~05~listopad~2003/